Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. marts 2002 - 20:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2 Computere, Switch og Router!

Hej !

Håber nogen kan hjælpe med det her det er at vi har 2 maskiner som skal kunne gå på nettet igennem en switch og router.

Jeg kører windows XP

Jeg har tildaglig når jeg er alene

Primær DNS : 192.168.1.2
Undernet : 255.255.255.0
GateWay : 192.168.1.1 som jo er Routerens Adresse

jeg har så prøvet at se om maskine nummer 2 så kunne få IP adressen 192.168.1.3 f.eks så vi havde hver vores IP ... men det vil sku ikke lykkes jeg har også installeret det der "Hjemmenætværk" og det er også rigtigt sat op .. og da jeg har arbejdet på en netcafe og skulle sætte netværk op har der aldrig været de problemer der er her .. så spørgsmålet er hvordan skal jeg udelle IP adresser til Computeren så de kan gå på nettet ?

Plz Hjælp!!
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:32 #1
Du skal ha 2 faste IP'er som så skal sætte op gennem routeren
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:33 #2
Du skal ha 2 faste IP'er som så skal sætte op gennem routeren  og så til uplink på
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2002 - 20:33 #3
Prøv at give den pc du normalt går på nettet med IP 192.168.1.3
Og se om den kan komme på først.
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:34 #4
Du skal ha 2 faste IP'er som så skal sætte op gennem routeren  og så til uplink på switchen.
Prøv evt. at stikke din pik op i computeren
Avatar billede oskar Nybegynder
15. marts 2002 - 20:35 #5
192.168 er private ip-adresser det er ikke nogbet man får udefra. Mon ikke det er routeren der uddeler ip-adresserne. Prøv at se om der er begrænsninger i dhcp'en på routeren.
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:36 #6
Er du til hård sex, din luderknægt!!!!
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:36 #7
Det var min bror der sagde det!! sry!!
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 20:37 #8
DHCPen skal være fri så den kan uddelse flere IP'er hvis du har en server kan du sætte en proxy op
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2002 - 20:39 #9
bergeren anmeldt for misbrug.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. marts 2002 - 20:39 #10
Har lige testet iøvrigt og den kan godt lave 192.168.1.3
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2002 - 20:45 #11
Hvilken gateway benytter du på nummer 2 computer?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. marts 2002 - 20:47 #12
jeg vil mene jeg skal bruge samme gateway .. altså 192.168.1.1 ... men den viser så der er 100 Mbps forbindelse men den kan så ikke gå på nettet ? det er måske forkert IP så?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. marts 2002 - 20:50 #13
bergeren vil du lige komme med en rigtig god forklaring på hvorfor at
tommy_f
gunno
også er registreret på din maskine???
Avatar billede frank-jensen Nybegynder
15. marts 2002 - 22:19 #14
har du prøvet med protokollen der hedder noget med NW-link-SPX/IPX JEG ER IKKE HELT SIKKER MEN DET ER NOGET I DEN RETNING. der er nemlig en felj i XP hvad netværk angår!!!! har lige haft det samme problem
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. marts 2002 - 22:24 #15
jeg ved hvad problemet var ..det var i min switch er der 8 porte .. og routeren var sat i Uplink , men der er en "Streg" fra uplink til port 1. og det er altså til at hvis man f.eks skal have forbindelse videre til en ny Hub/switch .. så jeg rykkede bare ledningerne fra 1 - 2 til port 2 og 3 og så virkede det .. !! :) Og det vidste jeg sku godt , men da det er så langt tid siden jeg har arbejdet på netcafen jeg arbejdede på så var det en af de "rutine" ting den gang som var kommet lidt for meget væk .. ! men tak for hjælpen :)..
Avatar billede razor Nybegynder
16. marts 2002 - 07:57 #16
bergeren, kan du ikke prøve at forklare hvorfor bergeren, tommy_f og gunno stammer fra din computer? Det er et brud på Ekspertens regler som du burde have læst.
Avatar billede razor Nybegynder
19. marts 2002 - 13:28 #17
Jeg kan kun tolke din tavshed som ignorance, og vil inden længe medføre deaktivering.