Avatar billede kpl Nybegynder
19. marts 2002 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Log ud af cookie???

Mine brugere bliver husket af en cookie der ser således ud:

'Store info into session
                session("devUserName") = rs("UserName")
                session("devFullName") = rs("FirstName") & " " & rs("LastName")
                if request("chkRemember") <> "" then
                    response.cookies("devUserName") = Crypt(rs("UserName"))
                    response.cookies("devFullName") = Crypt(rs("FirstName") & " " & rs("LastName"))

                    response.cookies("devUserName").expires = dateadd("d", 365, Date())
                  response.cookies("devFullName").expires = dateadd("d", 365, Date())

                    response.cookies("devUserName").path = "/"
                    response.cookies("devFullName").path = "/"
                else
                    response.cookies("devUserName") = ""
                    response.cookies("devFullName") = ""
                    response.cookies("devUserName").expires = Date() - 365
                    response.cookies("devFullName").expires = Date() - 365
                end if

Problemet er at de ikke kan logge ud igen??  Min logudfil ser således ud:

<%
    session.abandon
    response.redirect "/index.asp"
%>

og ikke andet..........

Avatar billede rou Nybegynder
19. marts 2002 - 11:04 #1
Sikkert fordi at efter du logger ud, så checker dine sider igen om der ligger en cookie.

Hvis du vil undgå det, skal du slette den cookie ved logout.
Eller finde på noget andet snørklet, evt. at lave en session variabel som siger at brugeren ønsker at være logget ud.
Avatar billede kpl Nybegynder
19. marts 2002 - 11:18 #2
Ok, hvordan søger jeg for at min side deleter brugerens cookie hvis han ønsker at logge ud?
Avatar billede jivefive Nybegynder
19. marts 2002 - 12:14 #3
Hej kpl

Så vidt jeg ved, kan man desværre ikke slette en cookie. Men dit problem kan skyldes, at når brugeren kommer tilbage fra en session.abandon, så har du ikke fået clearet deres cookie kombineret med, at du måske samtidig leder folk udenom registreringen, hvis du finder en cookie (det kan jeg ikke se ud af det kode du har vist). Hvis det er tilfældet, så bliver cookien jo aldrig renset af det kode, som du viser her (altså det der ligger i else delen af if request("chkRemember")).

Derfor er mit råd meget simpelt - lav en logud side og indsæt denne kode

<%
  if not request.cookies("devUserName") = "" then
    response.cookies("devUserName") = ""
    response.cookies("devFullName") = ""
  end if
  session.abandon
  response.redirect "/index.asp"
%>

Det burde virke.

Hilsen
JiveFive
Avatar billede fireworld Nybegynder
20. marts 2002 - 10:29 #4
response.cookies("devusername")=Null
Avatar billede jivefive Nybegynder
20. marts 2002 - 17:51 #5
Jeg har nu ikke særlig gode erfaringer med at sætte variabler til null - det er lidt af en horeunge indenfor programmering og en god gammel huskeregel siger, at når først en variable er blevet deklareret og tildelt en værdi, så skal man ikke gå tilbage til null. Problemet er, at hvis man ikke lige husker at lave et isnull tjek og bare tjekker på en tom streng, så crasher koden.

Så mit råd er - lad vær' med at bruge null - der er ingen, der aner hvordan skidtet virker og det crasher halvdelen af tiden, fordi man ikke lige var opmærksom og kommer til at lave en if variable = "" test.

Hilsen
JiveFive