Avatar billede deleuran Nybegynder
19. marts 2002 - 13:49 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Windows 2000 med SP2

Er det muligt at lave en sikkerhedskopi af sin Windows 2000 hvor SP2 og andre opgraderinger indgår så man ikke igen skal bruge tid på at installerer dem?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 13:50 #1
hmm joda

du installerer Win2k..lægger updates ind osv..og så brænder du det bare ud på cd?
Avatar billede deleuran Nybegynder
19. marts 2002 - 13:59 #2
kan du ikke beskrve det lidt mere... Hvad brænder jeg ud?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 13:59 #3
du laver alt det du vil lave med den..

og så brænder du bare en backup af alt data på c-drevet ud på en cd?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. marts 2002 - 14:03 #4
du kan bruge Ghost til at lave Cd'er af systemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. marts 2002 - 14:06 #5
eller også kan PowerQuest Imagedrive bruges, har dog ingen erfaring med dette program
Avatar billede andreas.mache Nybegynder
19. marts 2002 - 16:56 #6
det kan du godt men du skal have kopiet der hjemme ellers er det ulovligt...
men der er muligt at lave det kopi som du gerne vil have du skal først kopire alle filer fra cd´en over på computeren og så brænder du det som data sammen med de filer du vil have med så nemt er det !!
Avatar billede jsb Nybegynder
19. marts 2002 - 17:16 #7
man kunne jo også benytte sig af den funktion i w2k som hedder slipstream. Det vil sige at man kopierer service packs (der kommer jo snart en 3'er)ind i installationsbiblioteket således at man ved fremtidige installationer installerer det hele på en gang. Så skal man heller ikke til at geninstallere service packs hvis man laver store ændringer i sit system. (det skal man jo ellers).

Selve fremgangsmåden kan jeg ikke huske, da mine noter ligger på arbejdet, men det står beskrevet på en side hos Microsoft.
Avatar billede deleuran Nybegynder
19. marts 2002 - 18:23 #8
Det er lige præcis slipstream som jeg er interesseret i at vide mere om. Jeg har ledt forgæves må microsofts hjemmeside
Avatar billede vesperillo Nybegynder
19. marts 2002 - 20:16 #9
http://www.bink.nu/bootcd/
Her kan du se en fremgangsmåde :)
Avatar billede vesperillo Nybegynder
19. marts 2002 - 20:25 #10
hmm
her står det lidt mere tydeligt
http://www.jsiinc.com/SUBF/Tip2500/rh2529.htm
Avatar billede jsb Nybegynder
20. marts 2002 - 08:43 #11
Her er hvad Microsoft skriver om emnet:

HOW TO: Integrate Service Pack 1 into a Windows 2000 Installation (Q271791)

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows versions 2000 , 2000 SP1 , Professional
Microsoft Windows versions 2000 , 2000 SP1 , Server
Microsoft Windows versions 2000 , 2000 SP1 , Advanced Server

--------------------------------------------------------------------------------

IN THIS TASK
SUMMARY
Integrating Windows 2000 Service Pack 1 (SP1)
REFERENCES

SUMMARY
Microsoft Windows 2000 has the ability to integrate a Service Pack into the initial installation of the operating system. You can use this method to replace the original Windows 2000 source files with the updated Service Pack files before Windows 2000 is installed. Then, when Windows 2000 is installed, the Service Pack is installed automatically.

back to the top

Integrating Windows 2000 Service Pack 1 (SP1)
Create a distribution folder on the computer on which the initial installation folder will be stored. Give the new folder any name (for example, C:\W2kinstall).

Copy the contents of the I386 folder from the original Windows 2000 CD-ROM into the new folder. Make sure to copy all the subfolders in the I386 folder.

In the Service Pack 1 folder, locate Update.exe, and then run the following command

update.exe -s:c:\ w2kinstall
where W2kinstall is the folder to which you copied the I386 folder. Windows 2000 must be running on the computer in order to run the Update program. You can install Windows 2000 with SP1 integrated from this folder however, unlike other Service Pack upgrades, you cannot uninstall a Service Pack installed in this manner.
NOTE : If you intend to burn a CD of the integrated SP directory structure, you must burn it by attaching to the network share (W2kinstall) so that the i386 and associated files and directories are burned to the root of the CD-ROM.

back to the top

REFERENCES
For additional information about integrating Service Packs into installations, see the Spdeploy.doc file in the Support\Tools folder on the SP1 CD-ROM, or visit the following Microsoft Web site:

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/incremental/sp1guide.asp
Avatar billede jsb Nybegynder
20. marts 2002 - 08:44 #12
Dette gælder selvfølgelig også for efterfølgende service packs
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. marts 2002 - 12:08 #13
Få fat i programmet Ghost eller lign. Med dette prog. kan du lave en nøjagtig kopi af din HD. og det tager ingen tid at geninlæse dine data  (håber du har en brænder)
Avatar billede nielsvp Nybegynder
03. april 2002 - 21:37 #14
Scenarie :
1) Windows 2000 uden servicepacks.
2) Træls at skulle installere service packs hver gang man skal installere en pc.

Så er det selvfølgelig en Administrativ opdatering af filerne i i386 ligesom JSB siger man er ude efter.

Ligesom man gør med office pakker, laver en administrativ opdatering så de er inkluderet i fremtidige installationer.
Avatar billede jsb Nybegynder
25. september 2002 - 07:55 #15
Og skal det her ikke afsluttes?