Avatar billede bergeren Nybegynder
19. marts 2002 - 17:03 Der er 10 kommentarer

Lyd til TV kort

Hej, Jeg har lige fået et TV kort(TV98 BT-878 chip) Og fået det til at virke nogen lunde....men der er ingen lyd. Lyd kortet er et indbygget på mit ECS k7vza bundkort.
Mit OS er WinXP
Hvad gør jeg??

Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 17:07 #1
tjae .. eftersom du ved hvilket bundkort du har så burde du jo nok kunne finde driveren til lydkortet på producendens hjemmeside.
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 17:08 #2
Normalt bruger TV-kort en lille ledning fra audio-out på TV-kortet til line-in på lydkortet, altså en ekstern forbindelse.
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 17:09 #3
Avatar billede hathor Nybegynder
19. marts 2002 - 17:09 #4
ahhh .. mig dum
Avatar billede bergeren Nybegynder
19. marts 2002 - 17:11 #5
Hub, kan du forklarer nærmere??
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 17:15 #6
Til forskel fra audio fra fx en CDROM, hvor lyden løber via et indvendigt kabel fra drevet til et stik på lyd- eller bundkort (eller ren digital afspilning i 2000 og XP)så kører de TV-kort jeg har set, med en en lille stump ledning monteret med et mini-jack i hver ende. Den ene ende sættes i TV-kortets audioudgang og den anden i lydkortets (hvad enten det er onboard eller separat)LINE IN
Avatar billede bergeren Nybegynder
19. marts 2002 - 17:16 #7
ok, prøver lige
Avatar billede bergeren Nybegynder
19. marts 2002 - 17:34 #8
Jeg finder først ud af om det er rigtigt imorn (til Hub) Først der får jeg et kabel der passer!
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 17:36 #9
okie, det haster ikke :-)

Lyden er desværre sjældent ret god, medmindre du har et virkelig godt antennesignal. PC-kabinettet er ikke den bedste afskærmning for tuneren på TV-kortet
Avatar billede infinty Nybegynder
19. marts 2002 - 20:50 #10
du skal da bare have det rigtige drive til lyd kortet måske kan du finde noget på www.edbpriser.dk men du skal bare have der rigtige drive til lyd kortet det kan godt være lidt svært hvis man ikke ved hvad lyd kortet hedder men det ved du jo så er det ikke så svært bare rolig det finder  du sikkert hurtig !!

- Andreas ps håber du giver mig pointene