Avatar billede thrill Nybegynder
21. marts 2002 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mobil - tjekke mobilnummer (udbyder)

Er det muligt at tjekke hvilken mobil-teleudbyder en person bruger, f.eks. hvis der står 26xxxxxx ?
Avatar billede disky Nybegynder
21. marts 2002 - 21:38 #1
nej ikke efter nummer portabilitet.
Avatar billede thrill Nybegynder
21. marts 2002 - 21:40 #2
Ofte hvis man sender en SMS fra en SMS-sender, bliver der skrevet hvilken teleudbyder personen bruger, kan man ikke finde en sådan side, uden at man behøver sende en SMS fra en smssender først ?
Avatar billede 104 Nybegynder
21. marts 2002 - 22:44 #3
Du kan gå ind på www.sendsms.dk og finde hvilket udbyder nummeret passer til :)
Avatar billede krukken Juniormester
21. marts 2002 - 22:53 #4
Når du sender en besked hos ofir, vil du automatisk få at vide hvor mobil telefonen høre til!

http://sms.ofir.dk/
Avatar billede blyno Praktikant
22. marts 2002 - 00:20 #5
Ofir's virker ikke efter portabiliteten. Den checker stadig efter de "gamle" regler. Ofir's mener også stadigvæk af Mobilix findes :-)
Men hvis det er fordi at du vil kunne maile et telefonnummer kan du bare bruge:
xxxxxxxx@sms.tdm.dk
som virker på alle numre (ikke kun TDC numre).
Hvis det er det nævnte tlf.nr som du skriver er 26 tilhørende Orange, med det forbehold at der ikke er skiftet operatør.
Avatar billede thrill Nybegynder
29. marts 2002 - 20:03 #6
104 > kanon, det var en sådan mobil-tjekker side jeg var ude efter !
Avatar billede thrill Nybegynder
29. marts 2002 - 20:06 #7
blyno > det lyder rigtig smart hvis man ikke behøver at skulle tænke på hvilken udbyder folk har, men blot kan skrive xxxxxxxx@sms.tdm.dk. Det var jeg ikke klar over.
Avatar billede thrill Nybegynder
30. marts 2002 - 20:22 #8
blyno > jeg har nu afprøvet det med at bruge xxxxxxxx@sms.tdm.dk til en Sonofon/Debitel mobil, og ditto til en Orange mobil. Men beskeden kommer ikke frem.
Avatar billede blyno Praktikant
31. marts 2002 - 12:30 #9
Nej desværre ikke. Omkring samme dag som jeg skrev svaret blev der vist lukket for det. Jeg kan hellere ikke gøre det den vej. Jeg mener at man engang også kunne bruge oranges til alle mobilnumre men jeg er ikke sikker om man stadig kan.