Avatar billede johaga Nybegynder
04. april 2002 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørsmål om passord som HASTER

1)Kan jeg sette som et passordkriterie at passordet må inneholde både bokstaver og tall?
Isåfall hvor gjøres dette?
2)Setter jeg nye kriterier for passordene, vil da disse da tas i bruk fra neste pålogging eller til etter neste expire date?

Joki
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2002 - 14:19 #1
Det er normalt at password kan bestå af valgfrit tal og/eller bogstaver.
Du behøver altså ikke ændre noget.
Avatar billede johaga Nybegynder
04. april 2002 - 15:00 #2
Jeg vil ha det slik at man MÅ bruke både tall og bokstaver. Så hvis noen prøver seg med kun bokstaver, så fungerer det ikke.
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2002 - 15:08 #3
Under en "normal" installation er det da muligt at bruge bogstaver alene, hvis det stadig er win2000 vi taler om.
Avatar billede dinkie Nybegynder
04. april 2002 - 15:39 #4
Johaga >> Tjeck den her http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gp/504.asp

Du skal sætte det op i sesurity policy..
Avatar billede johaga Nybegynder
04. april 2002 - 15:45 #5
Takk!!!
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
04. april 2002 - 15:46 #6
Jimse. Som jeg ser opgaven: Password kriterierne skal tillade følgende:
1) password bestående af bogstaver OG tal = OK
2) password bestående af tal = OK
3) password bestående af bogstaver = NO GO
Jeg kender dog ikke løsningen på opgaven.
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
04. april 2002 - 15:56 #7
Jimse. Ignorer blot min kommentar. Som du kan se, kom svaret på opgaven mig i forkøbet :-)