Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 16:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Scanner problem

Sidder her med en USB scanner der ikke virker :(
når man sætter den i går der et kort øjeblik hvorefter windows viser at der er fundet nu hardware (så kommer der en "taleboble" med beskeden: Der opstod et problem under hardwareinstallationen. Den nye hardware virker muligvis ikke korrekt.
Event loggen skriver under boot (ved ikke om det er relevant):
Hændelsestype:    Advarsel
Hændelseskilde:    EventSystem
Hændelseskategori:    (52)
Hændelses-id:    4354
Dato:        05-04-2002
Klokkeslæt:        16:13:41
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    BJ
Beskrivelse:
COM+-hændelsessystemet kunne ikke udløse metoden ConnectionMade på abonnementet {1F10ADC2-3C4D-4E65-ADEC-B30A83914FF4}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}-{00000000-0000-0000-0000-000000000000}. Abonnenten returnerede HRESULT 80004001.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Scanneren er en HP Scanjet 6300C.

Hvis der er nogen der har en løsning, eller ved hvor jeg evt kan finde en mere informativ fejlmeddelelse henne ville det være rart :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2002 - 16:36 #1
enheder skal ALTID tilsluttes en slukket pc
Avatar billede soreno Praktikant
05. april 2002 - 16:49 #2
john_stigers> da ikke med usb ?
Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 16:49 #3
sjovt .. da ikke USB, desuden gør det ikke nogen forskel .. det ovennævnte sker når maskinen boot'er. så det er ikke kun npr den sættes i mens maskinen kører.

vil dog stadig holde på at USB skulle være lavet til hot-swap af enheder .. det er da netop det smarte
Avatar billede hemning Nybegynder
05. april 2002 - 16:54 #4
Installer den rigtige driver :o)
ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj675ei.exe
Avatar billede hemning Nybegynder
05. april 2002 - 16:57 #5
Det er en XP driver :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:04 #6
john> jeg kan da godt unplugge min HP G55 fra usb, sætter jeg den igen i stikket melder printeren klar med et lydsignal.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:05 #7
gathond> hvor gammel er den scanner.

min printer kørte i samme øjeblik den blev tilsluttet, det var ikke nødvendigt med drivere ude fra, tværtimod bliver man advaret mod at bruge den CD der følger med printeren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:07 #8
gathond> når jeg bruger den link du kom med i indledningen får jeg denne besked;

We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.
Thank you for searching on this message; your search helps us identify those areas for which we need to provide more information.
Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 17:10 #9
hemning: har jeg hentet, og forsøgt, men uden held ... det skal måske lige specificeres at scanneren lige efter installationen virkede fint, og at den ligeledes virkede efter installation af HP softwaren, dog en version 2.00. men den nye version virker heller ikke .. har netop forsøgt det idag.

retaxes: ved ikke hvor gammel den er, det er ikke min scanner, den står der hvor jeg arbejder som studenter medhjælp :)
scanneren er dog understøttet ifg. microsoft.
og har som sagt virket.
Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 17:15 #10
retaxes: den tekst er blot copy/pastet fra event loggen i winXP
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:27 #11
ok, men XP har utroligt mange drivere.

fjern driverne fra enhedshåndteringen, fjern scanneren og genstart XP, indsæt scanneren og se om ikke den henter driverne.

du kan også gå ind i enhedshåndteringen, find driveren og opdater den hos Microsoft, lad være med at søge den på disketter og CD'er.
Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 17:32 #12
retaxes: ville også være mit bud .. hvis der var noget at fjerne :(
faktisk har windows hjælp selv foreslået det .. men der er kun USB systemet selv og USB root bub (har prøvet at fjerne begge) men uden held
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:48 #13
så må du prøve at gå i start - Kør og skrive sfc /scannow, sæt WinXP i drevet og tryk på Enter.

sfc /scannow udskifter evt. korrupte systemfiler, ellers ødelægger den ikke noget ;o)
Avatar billede gathond Nybegynder
05. april 2002 - 18:35 #14
retaxes: det vil jeg da lige prøve når jeg kommer derind igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 21:32 #15
ok, vi venter
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 21:32 #16
og, skulle jeg måske lige tilføje, jeg tror det er løsningen!
Avatar billede gathond Nybegynder
08. april 2002 - 16:03 #17
nu har jeg så afprøvet løsningen, og den siger stadig det samme :(
Avatar billede gathond Nybegynder
08. april 2002 - 16:34 #18
Den har dog enheden med hvis man under enheden USB root-HUB ser på listen over strømforbrug.
Desuden sker den ovenstående hændelse kun under boot, ikke hvis man tager enheden ud og sætter den i igen, mens maskinen kører.
Avatar billede gathond Nybegynder
08. april 2002 - 16:42 #19
Fejlen i event loggen, sker også hvis Scanneren ikke er tilsluttet under boot, så den har nok ikke noget med scanneren at gøre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. april 2002 - 16:51 #20
så har jeg desværre ikke flere bud på problemet, sorry!
Avatar billede gathond Nybegynder
01. maj 2002 - 18:09 #21
opgivet