Avatar billede street Nybegynder
06. april 2002 - 16:38 Der er 1 kommentar

Imagecast og SIS900

Jeg kan ikke få lavet en clientboot disk til en pc med sis 135 chiposet og et SIS900 integreret/onboard netkort!
Jeg har prøvet at hente dos-driverne til netkortet alle mulige steder inkl. www.sis.com. Men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har brugt ndis2-driveren, som er den eneste der ender på noget med .dos. Følgende filer er med:
.../ndis2/dos/sis900.dos
.../ndis2/dos/protocol.ini
.../ndis2/dos/readme.txt
.../ndis2/dos/oemsetup.inf
Jeg bruger Clientbuilder til at lave en multicast-bootdisk med indstillingerne brug DHCP-server og plug and play.
Disketten læser også fint ind på klienten, men kan ikke finde netkortet, øv
Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede street Nybegynder
06. april 2002 - 16:50 #1
Jeg fandt dette på Google, men det hjælper ikke meget:
Nach mehreren Versuchen ( mit verschiedenen SiS NDIS2-Treibern , BIOS
Einstellungen , etc. ) bleiben für mich eigentlich nur noch folgende
Fehlerquellen übrig:
1.) Der NDIS2 - Treiber ist schlecht oder fehlerhaft ( SiS900.DOS vom
4.1.2001 und SiS900.DOS vom 3.5.2000 probiert ).
2.) Ein IRQ Konflikt - allerdings weis ich nicht wie ich den IRQ ändern
könnte ( das BIOS hat hier keine (?) Einstellmöglichkeiten ).
3.) Ich bin zu blöd so was hinzugriegen.
Hier nun meine Fragen:
1.) Wie kann ich ein unter DOS ein Netzwerklaufwerk erstellen ohne den NDIS2
Treiber ( vieleicht mit dem NWCLIENT treiber SiS900.com ) ?
2.) Hat schon jemand ähnliche Erfahrungen mit dem SiS Chipsatz gemacht und
event. behoben ?