Avatar billede henrik2000 Nybegynder
08. april 2002 - 12:16 Der er 4 kommentarer

binary upload af filer!!!

Hej!

jeg prøver at uploade/gemme filer binært til en database v.h.a SA Fileup-objektet, men har et problem.

Det virker når man gør sådan her:
<input TYPE="FILE" Size="40" NAME="EXEC_FILE">
og
objSAFileUp.form("EXEC_FILE").SaveAsBlob objRs.Fields("file_Data")

altså via en form. Men nu har jeg en række filer fra en sti jeg vil prøve at køre igennem, men denne her linie fejler:
objSAFileUp.SaveAsBlob objRs("Data")
(den uploader nemlig ingenting i det binære felt i databasen...)

min kode er her:

Sub SaveFileToDB

Set objSAFileUp = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")

Server.ScriptTimeout = 500

If len(szTempPath) > 0 then
    objSAFileUp.Path = szTempPath
End if

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

'all the files you want to put in database, shall be located here
Source = "sti\"

Set objRS = Server.CreateObject("adodb.recordset")

objRs.Open "TEST", Application("SSS_Conn"), 2, 3

If fso.FolderExists(Source) Then

    Set myFolder = fso.GetFolder(Source)

    Set myFiles = myFolder.Files

    'loop to get all files
    For Each File In myFiles

    objRs.AddNew

'her er fejlen
    objSAFileUp.SaveAsBlob objRs("Data")

    objRs.Update

    Next

    objRS.Close

    Set objRs = Nothing

End If

Set fso = Nothing

End Sub
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. april 2002 - 12:19 #1
har ikke læst din kode, men du kan ikke få lov at uploade noget fra klienten på nogen måde, uden at du bruger <input type="file"...>

ellers kunne du jo stjæle alt muligt fra folk uden de bemærkede det
Avatar billede henrik2000 Nybegynder
08. april 2002 - 12:24 #2
det er jo rigtigt, men hvordan uploader jeg så binært til databasen uden
at bruge et input-felt?
det jeg vil er at køre ovenstående program i browseren og så indsætte.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. april 2002 - 12:35 #3
Det kan du ikke. Det lader sig íkke gøre!

Med mindre det er nogle ting fra serveren du ønsker at gemme.

Jeg ville for i øvrigt aldrig gemme billedere i selve databasen. Gem billederne et eller andet sted og gem en reference til dem!
Avatar billede henrik2000 Nybegynder
08. april 2002 - 12:35 #4
Det eneste jeg kan finde, er at jeg nok skal bruge filemanager:

FileManager
Syntax: ExportToBlob ([in] Source, [in] recordset("column-name"))
Description: This method writes a Binary Large OBject (BLOB) into a database from a source file in the specified location. The object is saved into the field specified in the column-name argument. The recordset argument must specify a valid ADO recordset.