Avatar billede dribble Nybegynder
09. april 2002 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

n00b´s hjemmeside

Hej

jer er helt grøn med hensyn til hjemmeside og alt det der :O) begyndte først i går ved 18.00 tiden...blev dog overrasket over hvor let det egentligt er...lige indtil jeg stødte på 3 gyldne spørgsmål:

1: hvad fanden skal jeg skrive om

2: hvordan fanden får jeg det til at se godt ud

3: hvad er lovligt at have på siden

men her er min side altså:

http://home20.inet.tele.dk/breining/

HUSK jeg er totalt grøn....så hvis i har nogen links og tips til hvordan jeg kommer videre herfra (for det ligner en bunke lo**)

den der kommer med de bedst tips og links score de 50 points

mvh Dribble
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 13:04 #1
wow!....

1: Det bestemmer man selv - Kan heller aldrig finde ud af det selv...

2: Brug tabeller!!!! Så kan du lave en masse smart som kommer til at se godt ud. Se f.eks. min hjemmer: www.brideonline.dk

3: Det er et stort emne... Spil, programmer osv. er ulovligt. Men ellers så prøv at læse i readme filen som normalt følger med de forskellige ting.

Det var lige det jeg kunne komme i tanke om..
Avatar billede startfirma Nybegynder
09. april 2002 - 13:11 #2
Til det tekniske...

brug www.webcafe.dk og www.html.dk

Indhold:

Hvad har du lyst til at formidle?

Men godt gået, det smitter, inden længe tager det alt din tid :D

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede dennism Nybegynder
09. april 2002 - 14:23 #3
Jeg kan anbefale www.webcafe.dk

Men ellers ser det ud som det også så ud ved mig, den første gang!

Hilsen dennism
http://www.demaweb.dk
Avatar billede _petrucci Nybegynder
09. april 2002 - 15:16 #4
1. skriv om det du mener verden bør vide. et eksempel kunne være en efterhånden meget populær og simpel "weblog", som stort set fungerer som en online dagbog. ellers må du være mere kreativ og finde ud af hvad du vil have brugerne til at læse

2. www.cwd.dk er et arkiv over "cool web designs" hvor du sikkert kan få inspiration til hvordan dit site skal se ud. rent praktisk er der jo så www.html.dk og www.htmlgoodies.com

3. du må stort set skrive om hvad som helst - men der er seføli copyright på visse ting (tekst, billeder, musikfiler, scripts osv.) som du må respektere. heller ikke links til ulovlige websider lader til at være specielt lovlige
Avatar billede _petrucci Nybegynder
09. april 2002 - 15:16 #5
hov det var et svar :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. april 2002 - 20:32 #6
dribble>> lol jeg kan huske min egen første.... en par homer simpsons i bg og andet pjant, og så nole dejlige midi lyde ind over! lol :D ...sq godt gået for din første, men BRUG tabeller :D det holder max mere :D ... men det skal du nok selv finde ud af :D
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 22:35 #7
Min den første, var også bare en bunke ren Frontpage, med masser af animerede gifs, dejlige irreterende baggrundslyde, og tekst der kørte frem og tilbage. Men jeg må da sige, at du er sluppet godt fra det, når man tænker på at det er din aller første hjemmer. Såååå, bare kør på. Man bliver bedre med tiden, og får samtidig også nye idéer.
Avatar billede kristianthostrup Nybegynder
10. april 2002 - 19:34 #8
du kunne prøve at hjælpe folk på foreskelige måder!
f.eks. tjene penge
hvis jeg kunne finde ud af at lave sider havde jeg haft en perfekt ide til selv at tjene penge og for andre også

kristian thostrup
thostrup_kristian@hotmail.com

www.tipsraad.webbyen.dk
Avatar billede dribble Nybegynder
11. april 2002 - 10:28 #9
tak for de svar....ejg synes kun det er fair i alle får en del af pointne
Avatar billede dennism Nybegynder
11. april 2002 - 14:18 #10
Tak for point...