Avatar billede khand Nybegynder
09. april 2002 - 16:41 Der er 2 kommentarer

Debian partitioner ifølge Debianguiden.dk

Hej!

Nu står jeg og skal til at installere Debian på en 4.3Gb harddisk. Ifølge www.debianguiden.dk anbefales det at afsætte 2Gb til partitioner. Nu vil jeg gerne udnytte resten af pladsen til at have Mp3 filer liggene og så kommer mit spørgsmål:
Skal jeg oprette en ny partition til disse eller skal jeg lave en af dem der beskrives på http://debianguiden.dk/html/partitionering.html større?
Avatar billede arnbak Nybegynder
10. april 2002 - 11:14 #1
På min maskine har jeg lavet 2 partitioner, en /root og en /home, de deler hd'en lige over.
Avatar billede gathond Nybegynder
11. april 2002 - 11:08 #2
Jeg vil anbefale dig bare at lave /home det større, så du kommer til at have dine filer i /home/brugernavn/noget