Avatar billede jackson23 Nybegynder
16. april 2002 - 17:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ansvar?

Har jeg ansvar for hvad der sker fra min computer? Altså hvis nu en af mine bekendte udførte chikane fra min computer. Hænger jeg så på den?
Avatar billede schaefner Juniormester
16. april 2002 - 17:20 #1
Ikke umiddelbart. Du kan jo ikke gøre for, hvis folk har brugt din computer til ulovligheder.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
16. april 2002 - 17:20 #2
NEJ
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
16. april 2002 - 17:20 #3
Ja det gør du, ihvertfald indtil du har oplyst til politiet hvem den egentlige gerningsmand er. Hvis det altså bliver politi anmeldt.

-Jonas
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2002 - 17:21 #4
Hvis der bliver klaget over chikane fra din IP-adresse, er det vidst din forbindelse der bliver cottet.. Så skal du vist ringe ind til din telefonudbyder og bevise at det ikke er dig.. Jeg tror det er sådan..
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
16. april 2002 - 17:22 #5
Hvis du VED vedkommende udfører kriminelle handlinger fra din computer, kan du blive dømt for medvirken til kriminalitet...

DGP
Avatar billede schaefner Juniormester
16. april 2002 - 17:23 #6
Du hænger selvfølgelig på den hvis du ikke kan bevise det ikke er dig der har brugt computeren på det tidspunkt.
Avatar billede jackson23 Nybegynder
16. april 2002 - 17:24 #7
Nu er det fordi, jeg låner min computer ud til en del mennesker. Kan nogle af jer finde noget af det på skrift??
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
16. april 2002 - 17:28 #8
jackson > Det siger jo sig selv, du kan heller ikke køre en gammel dame ned i din bil stille den ved siden af og løbe hjem, hvis politiet finder den med blod på og din nummerplade må du jo bevise at det ikke er dig ;)
Avatar billede jackson23 Nybegynder
16. april 2002 - 17:35 #9
freelancer, eh nej, din analogi holder da ikke? de skal da bevise at jeg har siddet i bilen på pågældende tidspunkt
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
16. april 2002 - 17:37 #10
Det er vel en fælles sag. Hvis de starter med at afhøre dig skal du vel også komme med nogle argumenter. Tror nu heller ikke det bliver så svært at bevise at du sad i bilen på det tidspunkt :)
Avatar billede jackson23 Nybegynder
16. april 2002 - 17:40 #11
nej men det kan jo godt være svært at bevise at jeg har siddet ved min computer på pågældende tidspunkt (puha ingen kommaer :-)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
16. april 2002 - 18:03 #12
Jah det kan godt blive svært :)
Avatar billede stig88 Nybegynder
16. april 2002 - 19:55 #13
Problemet fra din side er om det kan bevises at en anden person har brugt din computer. Hvis det kan bevises at en anden har brugt computeren og du har ikke har været vidende om chikane er der ikk noget problem for dig. Hvis du ikk kan bevise at en anden har brugt din computer vil en dommer sikkert skønne at det er dig der har brugt din computer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. april 2002 - 20:44 #14
Bare det at du fx låner din PC ud til en du her grund til at forvente vil gøre noget ulovligt kan føre til at du bliver anklaget for uforsvarligthed.

Hvis spørgsmålet kommer af en reel situation så lad ihvertfald være med at låne den til ham mere.

mvh JakobA
Avatar billede jackson23 Nybegynder
21. april 2002 - 00:23 #15
da jacobA ikke har lavet noget svar går alle pointene til stig 88
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. april 2002 - 00:26 #16
Kan ikke just se hvorfor mit svar bliver afvist?