Avatar billede zenzoria Nybegynder
21. juni 1999 - 12:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Password og Username

Hejza gutter....

Jeg skal bruge et script som kan logge brugere ind i min private section i PHP3
Det skal være et hvor optil flere brugere har adgang til...
Der må gerne være database med brugerne med...

/ZenZoria  /Email:zenzoia@hotmail.com
Avatar billede hojben Novice
21. juni 1999 - 13:34 #1
Hvis du får et, må du meget gerne ligge det hvor alle kan komme til... Hvis du ikke har det, vil jeg personligt gerne stille plads til.. (Såfremt det ikke er ulovligt) laver også et index over det der bliver sendt til mig..
Avatar billede zenzoria Nybegynder
21. juni 1999 - 15:22 #2
Sorry !!

Min email er zenzoria@hotmail.com
Avatar billede hojben Novice
21. juni 1999 - 15:32 #3
Zen >> Du kan sende det til vejs@netcentralen.dk

Jeg vil med glæde lave et DL center for patches, asp, cgi.... bare send stuffet til mig, så lægger jeg det op på vores server.. Og du og andre vil få at vide hvor det er..
Avatar billede razor Nybegynder
24. juni 1999 - 23:39 #4
Avatar billede zenzoria Nybegynder
25. juni 1999 - 01:01 #5
Hmm er der ikke en mere simpel metode..
Jeg er ikke så kendt med det PHP3...

/ZenZoria
Avatar billede razor Nybegynder
25. juni 1999 - 07:35 #6
Så skulle du nok have valgt en anden kategori, sådan laver man det med underlæggende DB...
Avatar billede razor Nybegynder
18. juli 1999 - 01:50 #7
du kan jo lave sådan en her:

<?php
$users = array("brugernavn1","brugernavn2","brugernavn3","brugernavn4");
$passwords = array("password1","password2","password3","password4");
for ($i = 1; $i <= count($users); $i++) {
if ($PHP_AUTH_USER == $users[$i] && $PHP_AUTH_PW == $passwords[$i]) {
header("Location: godkendt.html");
}
echo("Ingen Adgang!");
?>

håber du selv kan gætte hvad du skal gøre med 2. og 3.linie...

jeg har ikke testet det....

--
Razor
Avatar billede razor Nybegynder
18. juli 1999 - 01:51 #8
den sender dem så videre til godkendt.html
Avatar billede lopa Nybegynder
23. juli 1999 - 17:32 #9
Hvis du bruger apache, kan du jo blot benytte .htaccess filer, så er du fri for
at kode dig ud af dit problem.

Og hvis du meget gerne vil have brugerne i DB, og benytter MySQL
så kig lige på modulet mod_auth_mysql:

http://bourbon.netvision.net.il/mysql/mod_auth_mysql/
Avatar billede zenzoria Nybegynder
23. juli 1999 - 19:18 #10
Du kan jo se Password og Usernamet
Avatar billede razor Nybegynder
24. juli 1999 - 13:27 #11
php-kode bliver afviklet på serveren... det der står mellem <? og ?> bliver således ikke vist i browseren (klienten), men derimod udført på serveren...

Fordi det bliver udført på serveren kræver det også en udvidelse på serveren, hvilket ikke er aktuelt på normale internetabonnenter hos de danske ISP'er, men kun hvis du har et webhotel, eller noget andet (wiktor.dk)...

hmm?
Avatar billede zenzoria Nybegynder
25. juli 1999 - 10:04 #12
Jeg har et hos wiktor.dk
Avatar billede razor Nybegynder
25. juli 1999 - 15:46 #13
nu virker det:
gem dette som 'private.php3':
--
<?php
$users = array("brugernavn1","brugernavn2","brugernavn3","brugernavn4");
$passwords = array("password1","password2","password3","password4");
for ($i = 0; $i < sizeof($users); $i++) {
if ($PHP_AUTH_USER == $users[$i] && $PHP_AUTH_PW == $passwords[$i]) {
header("Location: godkendt.html");
exit;
}
Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Members Only\"");
Header("HTTP/1.1 401 Unauthorized");
echo "Kun adgang for folk med password!\n";
exit;
?>
--
se det i funktion på http://wiktor.dk/~razor/passw.php3
Avatar billede andreas Nybegynder
31. juli 1999 - 01:40 #14
Razor... jamen så kan man jo bare gå direkte ind på godkendt.html og så er der jo ikke noget kodeord ???

<Andreas>
Avatar billede zenzoria Nybegynder
31. juli 1999 - 10:34 #15
Ja...men den er jo skjult i roden af dit bibliotek , så man kan altså ikke se den + du kan oxo bare omdøbe den og ændre lidt i kodeb ovenfor :-))
Avatar billede razor Nybegynder
31. juli 1999 - 13:43 #16
indsæt følgende i toppen af alle de filer der skal beskyttes...
<?php
$users = array("brugernavn1","brugernavn2","brugernavn3","brugernavn4");
$passwords = array("password1","password2","password3","password4");
for ($i = 0; $i < sizeof($users); $i++) {
if ($PHP_AUTH_USER == $users[$i] && $PHP_AUTH_PW == $passwords[$i]) {
?>

og dette i bunden:
<?php
exit;
}
Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Members Only\"");
Header("HTTP/1.1 401 Unauthorized");
echo "Kun adgang for folk med password!\n";
exit;
?>
Avatar billede andreas Nybegynder
01. august 1999 - 00:19 #17
Jeg er lige ved at lave et bedere script *S*

<Andreas>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 00:58 #18
det er du sgu lang tid om...
Avatar billede andreas Nybegynder
29. august 1999 - 13:00 #19
hehe....

jeg har ikke haft tid... jeg er ved at arbejde på noget andet *G*

- Andreas
Avatar billede razor Nybegynder
29. august 1999 - 13:05 #20
mit virker da også fint....