Avatar billede mh28 Nybegynder
20. april 2002 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Update

Når jeg køre "Windows Update" på min win XP, så vil jeg gerne vide hvor den gemmer de filer der bliver hentet ned på min HD ???? Så jeg f.eks slipper for at køre Windows Update igen hvis jeg har formateret min computern. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2002 - 16:10 #1
Det kan du ikke, da update opdatere de filer der ligger i styresystemet. Hvis du vil det´du beskriver, skal du hente update filerne et andet sted som jeg ikke lige kan huske, jeg vender tilbage med en url når jeg har fundet den
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. april 2002 - 17:08 #2
Jo, man skal gå ind  i start -- kontrolpanel -- tilføj/fjern programmer,
så ligger de der.
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. april 2002 - 17:08 #3
jeg er ny så det burde egentlig være et svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. april 2002 - 17:29 #4
Spa4 du har ret i at update filerne kan fjernes på den måde du beskriver, men de kan ikke geninstalleres efter en formatering på den måde.

Du har to muligheder, du kan downloade update filerne fra corporate microsoft og så geninstallere den efter geninstallering af windows, men du kan også slipstreeme update filerne ind i windows kildefiler, så de er med ved geninstallering, men der kræver at dine windows installationsfiler ligger på et skrivebart medie
Avatar billede mh28 Nybegynder
20. april 2002 - 18:35 #5
OK, bufferzone --> Hvordan slipstreemer jeg ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2002 - 21:33 #6
Således:

Du skal udpakke din servicepak. Dette gøres ved at trykke start - kør (Run da din server er engelsk), hvorefter du trækker den downloatede sp fil ned i adressefeltet (feltet viser nu stien til sp filen). Du tilføjer -x. (x switchen sørger for at sp udpakker og ikke installeres i første omgang)

Hvis du har placeret dine win 2000 sourcefiler i e:\source og din sp i e:\sp køre du følgende kommando fra start - run
e:\sp\i386\update\update -s:e:\source

Herefter vil din kildefil være opdateret med sp. Du skal være opmærksom på at du ikke kan gå den modsate vej, når først sp er slipstreemet ind
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2002 - 21:39 #7
Prøv lige at kikke her, jeg tror du kan bruge denne

http://www.stbernard.com/products/updateexpert/products_updateexpert.asp
Avatar billede mh28 Nybegynder
22. april 2002 - 22:06 #8
bufferzone --> Gælder dette også for win XP PRO ENG ???, og hvonår kommer den første Servicepack til XP ???, og hvor kan man hente den ??? TAK
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2002 - 22:15 #9
Det skulle gælde for xp også, hvornår den første kommer har jeg ikke hørt endnu, men du kan nok hente den på den ovennævnte URL når den kommer
Avatar billede popsy Novice
06. juni 2002 - 16:28 #10
Lukketid?  :)

popsy