Avatar billede claus_luchow Nybegynder
23. april 2002 - 17:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kvadratmeter tegn i Word autokorrektur

Jeg skal oprette kvadratmeter-tegnet
M2 (2-tallet hævet) i autokorrekturen i MS Word 2000.

Nogen som har løsningen hertil?
Alternativt oplyse, hvilken skrifttype som indeholder tegnet?

På forhånd tak. Venligst Claus Lüchow
Avatar billede schaefner Juniormester
23. april 2002 - 17:46 #1
Indsæt -> Symbol, mon ikke du kan finde det der
Avatar billede schaefner Juniormester
23. april 2002 - 17:47 #2
Avatar billede schaefner Juniormester
23. april 2002 - 17:48 #3
Symbol -> Times New Roman -> Der er den ihvertfald
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. april 2002 - 17:52 #4
Du kan tilføje nogle ekstra knapper på din værktøjslinie som kan klare det.

Gå i: Vis -> værktøjslinier -> tilpas, vælg fanebladet kommandoer, vælg under "kategorier" "formater". Der er på listen to der hedder "sænket skrift" og "hævet skrift" Dem kan du trække over på din værktøjslinie. Så kan du markere dit 2-tal og trykke på den knap der hæver skriften.

Mvh. martin
Avatar billede schaefner Juniormester
23. april 2002 - 17:54 #5
Så trykker du bare på det symbol du vil bruge og trykekr derefter Autokorrektur og vælger hvad der skal erstattes med det symbol.
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
23. april 2002 - 17:59 #6
Schaefner

Du får points, idet du anviste hvor tegnet ² kunne findes. Jeg sov vist i timen her, da tegnet findes i de fleste skrifttyper.

Kan du give løsningen til, hvorledes kvadratmeter-tegnet indsættes i autokorrekturen?

Venligst Claus Lüchow
Avatar billede schaefner Juniormester
23. april 2002 - 18:03 #7
Når du er inde under symboler, så vælger du ² så trykker du på Autokorrektur-knappen som er nederst til vestre. Der inde kan du så vælge hvilke tegn den så automatisk skal erstatte med ². Det kunne fx. være (2)
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
23. april 2002 - 18:06 #8
mhoffmann

Tak for dit svar. Det var blot ikke mit spørgsmål, og heller ikke mit behov i denne situation.

Nuvel, jeg har dog stadig brug for en løsningsvariant. Dette bliver oprettet som et nyt spørgsmål :-)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. april 2002 - 18:27 #9
Ok, er altid glad for at kunne hjælpe
Avatar billede benson Nybegynder
23. april 2002 - 22:40 #10
Sjov debat !
Hvad er der nu i vejen for at skrive det rigtig en gang med hævet tekst (2 tallet), markere m² og så indsætte en autotekst med navnet m2. Det smarte er at det også lader sig gøre med m3, co2 (sænket 2tal),  o.m.m

Benson
Avatar billede ankie saini Praktikant
20. april 2019 - 09:40 #11
You must to see this kind of easy operation which are essential for the windows exection windows 10 microsoft So lets see how much time it will take for the windows operations. Thanks a lot
Avatar billede Anette Capuzzi Praktikant
22. juni 2019 - 15:46 #12
Bu yazılımı cep telefonuma kurdum, ancak buraya yazdığınız kadar kullanışlı değil. Özellikleri hakkında daha fazla  En iyi Bahis Siteleri olmak isterdim, çünkü bana çok şaşırtıcı geliyor.
Avatar billede menez Ji Praktikant
04. juli 2019 - 04:54 #13
You want to move. click here. will not disappoint you.
driving directions
Avatar billede Lisa4 Praktikant
25. december 2019 - 05:22 #14
If we turn back time Will memories be erased Words you can't say I know you spit out I made you hard I lived with tears I'm sorry for that. But i I can't live outside of you I'm one with you Only time passes I love you. Thank you Hug me warmly
shell shockers