Avatar billede damkvist Praktikant
24. april 2002 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvor er jobkøen ?

Når et batchjob submittes til en jobkø i et subsystem, kan man se navnet på den jobkø i det pågældende job et eller andet sted ? I jobbets joblog står godt nok hvilket subsystem, det er submitted tilm men intet om jobkøen.

Cheers,
Damkvist
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
24. april 2002 - 15:31 #1
Det du vil vide er hvilken jobkø et bestemt job kommer fra, i et bestemt subsystem ?
Avatar billede damkvist Praktikant
24. april 2002 - 15:45 #2
Jep, et hvilket som helst job - både interaktivt og batch for den sags skyld.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
24. april 2002 - 15:52 #3
Det der bestemmer det interaktivt, er det hvem der submitter, hvis de bruger kommandoen "SBMJOB", er det paameteren "JOBQ" der er bestemmende, hvis man ikke skriver noget i den parameter, er det defineret i en jobdescription, som henvises fra userprofilen.
Avatar billede damkvist Praktikant
24. april 2002 - 15:57 #4
Jamen det er jeg helt med på. Mit problem er, at hvis jeg f.eks. har 5 batchjob kørende i Qbatch subsystemet, så ville jeg gerne kunne finde ud af hvilken jobkø de enkelte job er submitted i. Lad os antage, at der er 100 jobkøer tilknyttet Qbatch subsystemet.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
24. april 2002 - 16:13 #5
hvis jobbet er aktivt, og du ser det med WRKACTJOB, så bruger du bare option 5, og derefter option 2, så står det hvilken jobkø, jobbet kommer fra.
Avatar billede tmceu Praktikant
24. april 2002 - 16:18 #6
Der findes sikkert andre metoder, men jeg bruger altid denne:

WRKUSRJOB (den aktuelle bruger, alternativt WRKUSRJOB [USER])

Dette giver dig en liste over alle jobs, både Batch, Interaktive samt kørende og ventende jobs.

På hvert enkelt job vælger du option 5 (WORK WITH) og derefter option 2 (Display job definition attributes) - her kan du se jobkøen i toppen.
Avatar billede damkvist Praktikant
25. april 2002 - 10:50 #7
Tja, der står det jo godt nok.
Takker.
Avatar billede tmceu Praktikant
25. april 2002 - 11:25 #8
Det var så lidt :-)