Avatar billede startfirma Nybegynder
29. april 2002 - 21:18 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Start Firma .dk

Hvad synes I om vores nye feature e-Service:

I kan se den midt på forsiden på www.startfirma.dk

Den kan også nås fra menu --> e-Service

Eneste firma der endnu er oprettet er United Spaces.

Virksomhederne styrer det hele fra:

Eksempel:

http://www.startfirma.dk/eserv/login.php

brugernavn: henrik
password: henrik

Virksomheden kan så se det færdige resultat efter de har publiceret på:

http://www.startfirma.dk/startfirma/eserv.php
(svarer til menu --> e-Service
Avatar billede startfirma Nybegynder
29. april 2002 - 21:58 #1
Virksomhederne kan også poste nyheder på startfirma.dk, og hvis de har høj status så kan de få banner i rotation på alle sider.
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 22:56 #2
Det ser fed nok ud, men jeg syntes godt der kunne være nogle flere muglighedder
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 22:57 #3
To typer med lidt forskellige skabeloner er ikke nok
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 06:21 #4
ig-n > Hvad er det der ikke er nok :)
Avatar billede iq-n Nybegynder
30. april 2002 - 09:19 #5
Muglighedder; Hjemmesider nu tildags er kommet op på så højt et neveau, at jeg ikke tro at dine kunder ville være tilfres, med din løsning.

Men det kan også bare være mig.
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 10:04 #6
Som jeg ser det har virksomhederne uanede muligheder med e-Service. Alternativet til e-Service på andre websteder er et link. e-Service er lang mere udviklet og kan fremstå meget mere dynamisk end traditionelle links. e-Service er næsten så udviklet efter min mening at den kun mangler et køb/salgs modul for at være en komplet e-handel hvilket bevidst ikke er tænkt ind i systemet. e-Service har det samme formål som traditionelle links, her kan linket bare kommunikerer med brugerne.

Jeg vil stadig gerne høre hvad du synes der mangler af muligheder?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. april 2002 - 10:16 #7
Jeg er stadig lige så imponeret som første gang jeg så konceptet. Jeg er endnu ikke stødt på tilsvarende tilbud på nettet. Med den rigtige markedsføring af konceptet, er jeg slet ikke i tvivl om at det vil blive en success.

Professionelt design og intuitivt opbygget.

Måske kunne jeg savne en bedre specificering af hvad e-service egentlig går ud på, og hvorfor virksomhederne skulle tage imod tilbuddet.

/NanoQ
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 10:27 #8
nanoq>

Virksomhederne 'tager' imod idéen da de (som med alting på startfirma)gratis kan blive set af iværksætterne på start|firma. Vi fremsætter naturligvis et krav, og det er at deres budskab og indhold skal være relevant og have en hvis kvalitet.

Afhængigt af virksomhed får de en status. Hvis vi mener de kan bidrage med nyttig information så får de adgang til at poste nyheder. De kan også vælge at bruge e-Service til at kommunikerer et iværksætter-tilbud ud - eller andet.

Kort fortalt går e-Service ud på at virksomhederne kan blive set af relevante modtagere, men ikke bare som et link i linksessions som folk ikke kigger på alligevel. Vi har forsøgt at integrere dem så godt i hele startfirma.dk som muligt.

For brugerne skal det så gerne betyde (med tiden) spændende og relevante nyheder, spændende virksomheder og tilbud, samt mulighed for at finde relevant etableret netværk.

Som jeg ser det er det win-win for alle parter, og e-Service vil naturligvis blive genstand for løbende udvikling :)
Avatar billede janny Nybegynder
02. maj 2002 - 00:28 #9
Scrollbarer vertikalt ved 800 x 600 holder ikke! - det er den opløsning 55-60% af alle internetbrugere anvender.

Jan
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2002 - 00:34 #10
Jeg synes behovet allerede er godt dækket ind med f.eks.:
http://www.startguiden.dk/
http://www.virksomhedsguiden.dk/
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. maj 2002 - 00:37 #11
login virker ikke?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. maj 2002 - 00:39 #12
Du har endelig fået dropmenuerne til at lukke korrekt. Nu mangler du bare at fjerne "luk" :o)
Avatar billede startfirma Nybegynder
02. maj 2002 - 07:46 #13
pelkjaer> Prøv med Mikkel, Mikkel istedet hvis du får lyst. Jeg ved ikke lige hvorfor og hvem der har slettet henrik, henrik. Mht. dropdown, så beholder vi 'luk' for at de skal have et lille særpræg ;)

janny> 51% bruger 800x600 jf. http://www.thecounter.com/stats/2002/April/res.php (langt færre i DK) og det er selvfølgelig rigtigt at det er en  stor gruppe at ikke have korrekt tilpasset til. Dog er det endnu kun på eksperten vi er blevet punket for det og udviklingen mod 1024x768 stiger godt jf. dine egne tal på 60% der er nede på 50% nu. På startfirma.dk hvor vi ellers får daglig feedback har der ikke være kritik vedr. opløsning. Vi vil dog kigge på lidt forbedringer hvad angår browseroptmering.

Schulze> Behovet er stort. Det kan både jeg og iværksætterne garantere. Startfimra er dog ikke rigtig kommet i gang endnu og har derfor kun et ½ tusind brugere registreret. Men vi har fundet mange huller vi vil begynde at inddække.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. maj 2002 - 08:02 #14
Jeg synes ganske enkelt det er suværent.

Hvis jeg skulle påpege en lille ting, er jeg igen efter din menu :o)
Hvorfor er hele menucellernes bredde ikke klikbare?

Mvh. pelkjaer
Avatar billede startfirma Nybegynder
02. maj 2002 - 08:04 #15
pelkjaer> Tak :)  Det var de også en gang. Jeg ved ikke hvorfor de ikke er det længere. Det bliver fikset :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
07. maj 2002 - 07:42 #16
pelkjaer> Smid lige et svar :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. maj 2002 - 07:58 #17
Ok da.
Avatar billede startfirma Nybegynder
07. maj 2002 - 08:31 #18
Tak for hjælpen :)