Avatar billede reklame Nybegynder
30. april 2002 - 13:52 Der er 21 kommentarer

oversættelse fra engelsk til dansk...

Så løb jeg alligevel ind i et lille problem.

Jeg er i gang med at oversætte nogle "sprogfiler" og er ikke "nået rimelig langt". Jeg er ikke et sprog-geni og må gøre flittigt brug af ordbogen...Nu har jeg arbejdet på dette i 5 dage og er kun nået ca. 10% af alle filerne.

Er der én der kan hjælpe mig ?

Her er ét eks. på, hvordan filerne ser ud :

$l_admin_quit = "Do you really logout?";
$l_link_dup = "Duplication";
$l_mailing = "Mailling List";
$l_mailing_all = "All link member";
$l_mailing_sel = "Search link member";
$l_mailing_list = "Mailling member";

$l_etcfunc = "ETC function";
$l_etcfunc_live = "URL check";
$l_etcfunc_num = "Repair Number";
$l_etcfunc_tem = "Template";
$l_etcfunc_back = "Data backup";
$l_etcfunc_rest = "Data Restore";

Som tak for, hjælpen giver jeg point og laver evt. noget design/programmering for dig, hvis du har brug for det.

FAQ :
Hvor meget ønsker jeg hjælp til ?
ca. 2 filer a´ ca. 250 linier. (så tager jeg selv de sidste.)
Hvornår skal det være færdig ?
Så hurtig som muligt, ikke i morgen -men 8 dage er for længe.
Hvad/hvor skal det bruges ?
Det vil jeg ikke fortælle her ! dem der hjælper mig vil naturligvis modtage denne information ?

På forhånd tak.....

PS
Jeg er altid usikker på om jeg har taget højde for alt når jeg er her på eksperten....bare den mindste fejl og risikoen for spam er opnået.....
Avatar billede simonia Nybegynder
30. april 2002 - 13:55 #1
Kan du ikke lægge filerne op, så vi kan se, om det er noget, vi har kompetence til og hvor meget det er:)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. april 2002 - 13:57 #2
Tjaahh... bare du lige tager højde for hvordan du vil gøre løsningen tilgængelig for alle Ekspertens brugere :)
Avatar billede reklame Nybegynder
30. april 2002 - 14:13 #3
>simonia< Hvis du vil hjælpe kan jeg evt. sende dem til dig pr. e-mail.
>nanog< ?? er det et ja ? Så bliver jeg glad!
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 14:15 #4
Der bliver sq lidt svært når der allerede er stavefejl i det engelske :P
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 14:18 #5
Desuden kræver det lidt mere end bare teksterne. Det kræver sammenhæng. Grunden til at oversatte programmer altid er umulige at forstå (og grunden til at jeg kun ejer US-engelsk-sprogede programmer) er at oversætterene ikke kender sammenhængen og derfor oversætter direkte, hvilket bliver noget bæ.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. april 2002 - 14:22 #6
ohh nej... sorry... den type opgaver påtager jeg mig ikke...

Det var mere en kommentar til dit PS ;)
Avatar billede simonia Nybegynder
30. april 2002 - 15:52 #7
Hmmm du kan da prøve at sende dem til: 12day@12day.dk , så jeg kan se, hvad det drejer sig om:)
Avatar billede reklame Nybegynder
30. april 2002 - 19:29 #8
<simonia> Jeg  har sendt kopi af filerne til dig pr. e-mail.

<viperine> Derfor skriver jeg også i mit indlæg at dem der siger Ja til opgaven får info. (netop så det er muligt at se en sammenhæng.) Det lyder som om at du har en ide om, hvordan sådan en opgave gribes an ....VIL DU HJÆLPE ?
Avatar billede simonia Nybegynder
30. april 2002 - 19:52 #9
Beklager, men jeg kaster mig ikke over et så stort arbejde, når man risikerer, der er en der svarer lige en.

Held og lykke.
Avatar billede simonia Nybegynder
30. april 2002 - 19:53 #10
lige inden én selv ....skulle der stå.

Har en hovedpine, der trænger til lidt ro.

Kigger igen i morgen.
Avatar billede Slater Ekspert
01. maj 2002 - 11:42 #11
simonia>> Jeg er ret bange for din hjemmeside... Hvad går der for sig?

reklame>> I princippet kunne jeg godt hjælpe, men har meget travlt for tiden. Simonia kan godt tage den uden at jeg kommer først.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 12:19 #12
*LOL* bange for min hjemmeside????
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 12:57 #13
Ser ud til, det er af dovenskab, du har postet det her Sletting!
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 12:59 #14
Hvad design/programmering kan du tilbyde til gengæld;)?
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 13:00 #15
For jeg har egenligt lavet det på nær de steder du har lavet engelske stavefejl;)

Og tillykke med F-dagen
Avatar billede reklame Nybegynder
01. maj 2002 - 13:03 #16
Der er dømt "SPAM"
Jeg vil gerne beholde mit indlæg.

<simonia> Tak for din interesse...Vil du hjælpe mig med oversættelse ?

<viperine> Jeg søger én der kan hjælpe mig med noget helt konkret..
Hvis du har meget travlt for tiden så forstår jeg ikke, hvorfor du skriver her....du behøver ikke komme med kommentar til dette..jeg ønsker ikke mere "spam"
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 13:06 #17
Sletting, jeg HAR oversat ALLe dine docs, jeg venter bare på at høre, hvad du siger, du kan hjælpe med programmeringsmæssigt;)
Avatar billede reklame Nybegynder
01. maj 2002 - 13:08 #18
<simonia> Jeg så ikke dine sidste 3 svar...lad os tage det sidste pr. e-mail eller ICQ....
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 13:09 #19
Sletting: helt enig ang. SPAM, ser ingen grund eller mening med viperines post.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. maj 2002 - 13:09 #20
well du har jo min icq:)
Avatar billede reklame Nybegynder
03. maj 2002 - 17:10 #21
Simonia har sagt ja til opgaven og er i gang....
Tak for alle indlæg/svar  -spam