Avatar billede joshuadennis Nybegynder
01. maj 2002 - 22:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CPU suges for kraft ved spil og ved cdrom overførsler

Jeg har slået DMA til i kontrolpanel\system\enhedshåndtering v. begge ide controllere, men det har ikke hjulpet på hastigheden, den bruger 100 % når jeg flytter mange data fra cdrom drev.  den æder ikke ram hvad skal der til for at afhjælpe problemet ?

1000 mHz AMD Athlon
512 MB ram pc133
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
01. maj 2002 - 22:48 #1
hvad er det for nogle RAM??
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
01. maj 2002 - 22:49 #2
Slå dma fra på cdrom drevet... ram sluger processor kraft så det basker
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
01. maj 2002 - 22:50 #3
det kan da vist betrragggtttess som et ssvvaarr
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
01. maj 2002 - 22:51 #4
jeg kan desværre ikke hyske fabrikatet.
har lige pillet 64 MB ud som var defekt og siden har den ikke virket optimalt :(
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
01. maj 2002 - 22:53 #5
hvis du mener et var et svar kunne jeg lige så godt bruge uranhjortens svar
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
01. maj 2002 - 23:05 #6
... har du da prøvet at deaktivere dma?
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
01. maj 2002 - 23:24 #7
ja og så går de da  først ged i det.....min pc har ellers kørt perfekt men efter en geninstall vil den ikke en S***
Avatar billede halifax Nybegynder
02. maj 2002 - 01:54 #8
Du skal ikke have DMA slået til på cd-rom drev, for her understøttes DMA ikke. Det gør for DVD drev. Så darkwulfies råd var ikke helt ved siden af.
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
02. maj 2002 - 11:19 #9
Ak ja, nu har jeg også prøvet det, igen......slået dma fra på cdrom og nu æder den da virkelig cpu kraft !  kører med 100% forbrug konstant.
Avatar billede pheus Nybegynder
02. maj 2002 - 18:07 #10
Køb en ny computer :P
Avatar billede kaare9 Nybegynder
04. maj 2002 - 19:49 #11
Sidder cd-romdrevet på samme Ide kabel som harddisken er det problemet er.
De skal helst sidde på hver sin, ellers skal de vente på hinanden.
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
06. maj 2002 - 11:17 #12
Bedre sent end aldrig.....nu har jeg , igen, formatteret og den virker stadig ikke optimalt.....HDD og CDrom drev sidder på hver sit IDEkabel så det er altså ikke løsningen :(
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
07. oktober 2004 - 01:13 #13
kjhkjkh