Avatar billede bilbo2 Nybegynder
09. maj 2002 - 12:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Width problem

Hej,

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg er ved at lave min egen CMS system. Nu bliver nyhederne listet i en række, se: http://rjpalap.dyndns.dk/geeknews

Men nyhederne er alt for brede i forhold til pladsen. Jeg har givet dem 58% og hver af blokkene 20%, men hvorfor virker det ikke efter hensigten, det ser jo helt forkert ud :(

Nogen der kan hjælpe mig asap?

./bilbo2
Avatar billede whatever Nybegynder
09. maj 2002 - 12:32 #1
Din url virker ikke. Den henviser jo bare til: http://localhost/geeknews/
09. maj 2002 - 12:33 #2
404 fejl på link
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
09. maj 2002 - 12:38 #3
Prøv nu, sorry forkert i Apache opsætningen :(
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
09. maj 2002 - 12:43 #4
Er der nogen der?
09. maj 2002 - 12:44 #5
Hej,
det er din øverste lange nyhed der få den til at udvide sig. Det kan du løse med overflor: auto;
www.e-udvikler.dk/overflow.php

/Casper - www.enter-s.dk
09. maj 2002 - 12:45 #6
sdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsl djfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsasdljfsldjfsajfdsakfjdsaldkjfsfkjdsa

Det er den du skal fjerne
nu udvider eksperten sig også?
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
09. maj 2002 - 12:46 #7
Hvor henter jeg den, eller hvordan skal den indsættes?
Avatar billede podata Nybegynder
09. maj 2002 - 12:47 #8
Der er rod i dine <TD width=xx%

nogle steder står der width=299 andre 20% og andre igen 100%.

Bemærk at når du bruger % i dine <td>'er så ombryder den ikke teksten, dvs. at skriver du én lang tekst så udvider <td>'en sig bare.
Brug faste mål så kan du styre det meget bedre.
09. maj 2002 - 12:49 #9
<P style="overflow: auto; width: 50%; height: 200px;">
            <FONT color=#333333 face="verdana, arial, helvetica, sans-serif"
            size=2> Tilføj selv en lang tekst streng            </FONT>
            <P>

Husk at sidte height!
09. maj 2002 - 12:50 #10
Avatar billede bilbo2 Nybegynder
09. maj 2002 - 12:54 #11
Okey, done, jeg slutter af her. Men tak for hjælpen,jeg vil kikke nærmere på det.

./bilbo2
09. maj 2002 - 12:56 #12
Der er også en anden løsning.
I php har du funktionen: wordwrap($detderskaludskrives, 115, "-<br>", 1);

Det den gør er at hvis strengen bliver 115 lang indsætter den et - og hopper ned på næste linje

/casper - http://ildstorm.dk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. maj 2002 - 12:56 #13
zxzxzxzxz -> virker ikke i alle browsere :(
09. maj 2002 - 12:56 #14
np, selv tak.