Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 19:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

macromedia flash

jeg bliver nu promptet for om jeg vil downloade MM flash på visse sider. det vil jeg <bandeord> ikke. er det banneret der laver numre? jeg er lidt træt af at klikke NO om og om igen. er der en løsning?
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. maj 2002 - 19:30 #1
For at se visse sider, der er lavet i flash, skal du have Flash-Plugin for at kunne se indholdet.

Det er ikke selve MM Flash, du bliver bedt om at downloade.. Så let fås Flash.. Koster Ca$h...
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. maj 2002 - 19:31 #2
Downloader du "plug-in" en gang, kan du leve i fred resten af livet..

Ellers lader du blot de flash-sider være i fred O:)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 19:34 #3
jeg vil helst undgå at downloade den plug-in. hvorfor bliver jeg promptet for den? det er noget ret nyt.
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. maj 2002 - 19:58 #4
Det er slet ikke noget nyt.. Kan godt være at du har haft det, og måske formateret din maskine, eller slettet plug-in'en..

Flash-sider kan ikke blive vist uden den plug-in..!!
Hvorfor ville du ikke downloade det.. Plug-in'en er gratis..

Uden flash, er nettet intet værd! (100 % sikkert)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:04 #5
det kunne også være jeg skulle downloade den så. jeg har næsten lige geninstalleret windows (uden formatering dog) så det er jo nok der katten ligger begravet. jeg ved ikke hvorfor jeg installerede den før. jeg er allergisk over for plug-ins. kanske jeg bare blev ligeså irriteret som jeg er nu og trykkede yes. undskyld hvis jeg har spildt din tid.
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. maj 2002 - 20:11 #6
Nej da.. ingen grund til undskyldning..

Der er gode plug-ins, så er der "evil plug-ins", irreterende og gentagende!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:16 #7
Ifølge Macromedia har 98 % af alle internettilsluttede computere flash plug-in installeret, og alle de webdesignere, der bruger flash (bl.a moi) vil da være kede af at du ikke kan se de "smarte" hjemmesider og prsentationer.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:20 #8
jamen hvorfor skal i lave den så store? der er folk med mindre båndbredde end jer? og helt ærlig så er det ikke altid, at det der er smart også er praktisk. men sådan er livet. jeg ville også blive lidt ked af det hvis du disablede javascripts så du ikke kunne se alle mine lumre scripts.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:23 #9
Ja. Det er helt sikkert rigtigt. Når man installerer en vis udgave af Windows XP, er der ikke java i browseren. Det skal man selv hente fra microsoft.com. -Det er simpelthen for "farligt" (((O;
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 20:34 #10
Du kan da også bare gå et par Internet Explorer versioner tilbage ... så slipper du for en masse ting!
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. maj 2002 - 20:46 #11
.. Og gå glip af mange ting

... åbne mange sikkerhedshuller til dit system

...bla bla
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:50 #12
Man kan da heller ikke gå et par explorer versioner tilbage, uden at gå et par windows versioner tilbage. Prøv lige at afinstallere din internet explorer, og installere IE 4.12, det er lidt svært.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 21:21 #13
al_dair> Ja, går glip af Flash...

legende.dk> Windows NT kommer med explorer 2.0 :)

Men nu var det heller ikke for alvor jeg mente dette.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 22:11 #14
Det her er egentlig en underlig debat. Skal jeg downloade 300 kb så jeg kan se mange sjove websider, eller skal jeg ikke ???

-Jeg synes at du skal, Maddog  (o;
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 22:24 #15
HTML standard ... så kommer der lige lidt CSS... og lige noget java... og hvad med nogle dhtml sider...

Sådan, nu er HTML komplet.. ?

(vrøvler måske lidt)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 22:28 #16
(lidt) ??
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 22:32 #17
legende> jeg er ikke interesseret i en masse sjove sider. ellers havde jeg vel downloadet flash-plugin uden at blikke med øjnene. og 300kb er temmelig meget for en lille detajle som de fleste sider kunne overleve uden. FYI har jeg trykket yes, så nu må jeg finde mig idet hvad enten jeg kan lide det eller ej. MHT de der 98% så står der jo ikke hvor mange af dem der er flash2.1 som er bundlet med IE/win.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 22:37 #18
Øh. ok !! -glæder mig, at du har "overgivet dig".

Jeg kan anbefale en tekstbaseret linux-browser. Der er absolut ingen grafik, og kun de hårde facts.

((o;
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 22:50 #19
bruger også lynx, men den æder ikke experten og diverse frame-baserede sider særlig godt. tilgengæld er den lynhurtig hvis man sidder bag en sløv maskine og bare skal tjecke nyhedsbreve.