Avatar billede foxwell Nybegynder
12. maj 2002 - 17:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man denne slags grafik???

Hej alle,

mange fede websites/designere bruger denne specielle slags grafik (gennemsigtige polygoner blandet sammen), men jeg kan ikke regne ud hvordan man laver den slags billeder... det kan da ikke være photoshop, hva'...? Hvis der er nogen der ved hvilket program man skal bruge / hvordan man gør, ville jeg sætte stor pris på at dele denne viden =)

her er nogle enkelte eksempler på hvad jeg snakker om:

http://danielg.hypermart.net/walls/bush.JPG
http://danielg.hypermart.net/walls/jelly1024.jpg
http://danielg.hypermart.net/walls/cyborg1024.JPG
http://danielg.hypermart.net/walls/grass1024.jpg

på forhånd tak,
foxwell
Avatar billede cdc Novice
12. maj 2002 - 17:45 #1
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
12. maj 2002 - 17:51 #2
hmm det ser sku najs ud det der
Avatar billede foxwell Nybegynder
12. maj 2002 - 17:57 #3
/cdc > det ligner til en forveksling, men hvad med de bløde figurer osv. på f.eks. http://danielg.hypermart.net/walls/jelly1024.jpg ?
Avatar billede cdc Novice
12. maj 2002 - 18:01 #4
Har ikke selv lavet noget i den rettning, men vil tro at det er i samme stil bare med bløde kurver, man kan evnt. sette Lee på prøve ved at spørge om hun vil lave en tut. på det.

/cdc
Avatar billede lee Nybegynder
12. maj 2002 - 21:00 #5
hmmmm... tjaa... hvis jeg skulle lave det med cirkler ville jeg bruge et 3d program... Her ville du kunne lave uden større armbevægelser... men i psp...

Måske.. vil da lege lidt med det, måske jeg kan finde en løsning du kan bruge *S* har ikke tid lige nu så du må lige vente et par dage.

/Lee
Avatar billede foxwell Nybegynder
12. maj 2002 - 21:32 #6
lee > tak, det glæder jeg mig til =) har for resten kigget på dine sider, det ser super godt ud ;)

er der evt. nogen som ved hvilket 3D-program som kunne bruges til at lave sådanne kurver? og evt. arbejdsprocessen til den slags grafik? =)
Avatar billede lee Nybegynder
12. maj 2002 - 21:42 #7
tak tak *S*

ang et 3d program så vil jeg mene at et ganske billigt program som simply 3d vil kunne gøre det..
lidt glas effekt og noget outline lag på lag... men.. også det vil jeg lige tjekke ;o)

/Lee
Avatar billede peellefsen Nybegynder
13. maj 2002 - 22:02 #8
alle 3d programmer skulle være istand til at lave det, ellers er de ikke noget værd :) Du kan evt. downloade et gratis 3d program fra www.computerarts.co.uk

Dernæst lærer du dig selv grundlæggende 3d modellering og tekstur. Så kan du hurtigt rendere nogle halvgennemsigtige polygoner. Åbn dem i PS, leg lidt med blend modes, og eksperimenter dig frem.
Avatar billede emilos911 Nybegynder
10. juni 2003 - 16:18 #9
Billig 3d proggram.... Så vælg milkshape 3d det er billigt men faktisk nemt og godt men jeg tror ikke man kan lave nogen effekter som i 3d studio max....
Avatar billede miss-g Seniormester
12. juni 2003 - 23:53 #10
Du kan også i Photoshop - se her:

http://www.voidix.com/tutorialsphotoshop.php
Avatar billede miss-g Seniormester
26. juni 2003 - 22:52 #11
Giv lyd?! *S*
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 22:59 #12
miss-g se årstallet :o)