Avatar billede atn Nybegynder
19. maj 2002 - 00:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søger trick til at sætte default value i <input type="file">

Heysa !

Gad vide om der er nogen der kender et trick til at sætte en default value i <input type="file">

Det skal bruges til upload af en forud defineret fil...

venligst

<ATN/>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2002 - 00:23 #1
Hvordan havde du tænkt dig at vide hvilke filer jeg har lyst til at du skal uploade???

DEt kan man af gode grunde ikke. Jo du kan godt sætte en value, men er du sikker på at klienten også har filen og at de ligger samme sted?

F.eks så kører min XP på drev E: - Så selvom du havde en standard value, der sagde : "c://windows/minfil.hej", så kan du på ingen måder være sikker på at det funker og i sidste ende er det klienten selv, der bestemmer om hvad eller om der skal sendes noget afsted-.

/Nikolaj
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 00:27 #2
Det er strictly ferboten. selvom også du vidste hvilken fil du ville have er det aldeles forbudt sådan bare at hente brugerens filer.
Hvis det var tillad kunne jeg jo style feltet og knappen usynlig og hente din password-fil med en form der lader somom den bare er 'tip en ven'.

mvh JakobA
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. maj 2002 - 00:28 #3
Avatar billede atn Nybegynder
19. maj 2002 - 00:29 #4
Jeps...det er jeg temmelig sikker på....

Det bliver lavet i sammenhæng med editor der skal køre offline....det vil sige når brugeren vælger sin fil bliver den lagt over i en fil struktur som bliver bygget af editore...

Men det er lidt større at forklare...

Venligst

<ATN/>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2002 - 00:30 #5
Hvis ikke du forklarer det så er vi helt på herrens mark. Du kan ikke lave den slags tricks uden brugerens accept.
Avatar billede atn Nybegynder
19. maj 2002 - 00:32 #6
Okay...jeg forklarer...

Men hav lidt tålmodighed...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2002 - 00:33 #7
jo da - havde vi ingen tålmod havde vi ikke meget at udrette på eksperten :))
Avatar billede atn Nybegynder
19. maj 2002 - 00:46 #8
Man henter editorfilen ned fra nettet(skal lige siges at den skal køre offline indtil brugeren trykker upload)....

Når man eksikvere file åbner den et editor vindue...med en dialogboks hvor har valgmulighed for at vælge hvilken type dokument man vil lave(artikel, nyhed eller anmeldelse)...derefter får man så mulighed via en wysiwyg editor at skrive sin hvad man nu vælger. Idet man vælger sin type vil der blive oprettet en folder med et timestamp samt UID og author og filen vil ligeledes have samme navn. man har så også mulighed for at lægge billeder ind i sit dokument. Når man gør det får man en dialogboks hvor man kan vælge billedet på sin PC - billedet bliver derefter kopieret over i mappen med timestamp og bliver navngivet med samme timestamp UID og Author plus et billed ID....

Okay....så kommer vi til der hvor jeg skal bruge uploaderen....hidtil har alt dette kørt offline....men nu skal det så loades op til en database på nettet der modtager filer og logger dem transformerer dem og lægger dem ud med rigtigt design....

Det er så her jeg skal bruge det - Jeg har min folder med timestamp, UID og Author...aller de filer der ligger i den høre så sammen og skal uploades til nettet...det er derfor jeg siger at jeg godt ved hvor filerne er og sågar også hvad de hedder....

Brugeren klikker på en upload knap hvorefter den ekskvere en fil jeg har genere ud fra den relevante folder med de aktuelle filer...

Håber du/i forstår bedre nu....

Venligst

<ATN/>
Avatar billede atn Nybegynder
19. maj 2002 - 09:18 #9
Så meget forklaring for så lidt....

Hvis der var nogen der vidste hvordan man kunne uploade en fil uden <input type="file"> ville det også kunne gøre det...

venligst

<ATN/>
Avatar billede atn Nybegynder
20. maj 2002 - 17:48 #10
sådan