Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 08:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Spam fra visir.dk

Hej alle.

Jeg har igennem noget tid fået spam mails fra visir.dk. Jeg har aldrig tilmeldt mig deres nyhedsbrev. Hvis jeg går ind på deres side og prøver at afmelde deres nyhedsbrev får jeg at vide at min mail ikke findes i deres kartotek, men sjovt nok findes min mail når nyhedsbrevene sendes ud. Jeg kan ikke finde nogen kontaktinformation overhovedet på visir.dk. Hvad gør jeg? Det irriterer mig ekstra meget at det er et dansk firma, kan nogen hjælpe med at skaffe noget information omkring dette?

Mvh Mark
Avatar billede skovtrold Nybegynder
21. maj 2002 - 08:35 #1
Fundet på dk-hostmaster:
kenneth@visir.dk
http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?query=visir.dk&lang=da

Så du kan prøve at skrive til ham.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 08:35 #2
Navn: Agroup Internet

Att.: Kenneth Larsen

Adresse: Sønderhøj 46

Postnr. & by: 8260 Viby J

Land: Danmark

Telefon: +45 87 34 56 66

Fax: +45 87 34 55 66

E-mail: kenneth@visir.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 08:35 #3
too late :/
Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 08:37 #4
Findes der evt. en paragraf eller noget jeg kan referere som omhandler spam mails?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 08:39 #5
kan du ikk bare prøve at spørge ham venligt i første omgang inden du hiver loven frem? det virker sq så krigerisk - og det kan jo være en fejl
Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 08:40 #6
Bare rolig, jeg vil ikke anmelde ham endnu, jeg sender ham et venligt brev hvori jeg informerer ham om at det er ulovligt. Men det har altid større effekt hvis man kan henvise personen til en paragraf i loven.
Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 08:40 #7
Jeg siger tak for hjælpen :)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
21. maj 2002 - 08:41 #8
Selv tak - og held og lykke.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. maj 2002 - 09:00 #9
Markedsføringsloven :

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."
Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 09:01 #10
Mange tak :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. maj 2002 - 09:02 #11
np ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 09:04 #12
dvs. at jeg faktisk gerne må lave spam mail *GG* (er ikke erhvervsdrivende)
Avatar billede beldring Nybegynder
21. maj 2002 - 09:09 #13
Jeg har også lige modtaget en mail fra visir.dk !!! Sikke en værre lorte side! tjek www.popcity.dk -det er vist også noget visir!
Avatar billede cpjg Nybegynder
21. maj 2002 - 13:26 #14
Det med markedsføringsloven er nu ikke helt så effektivt....
Den glemmer de fleste firmaer vel.
Nej, hvad ang. spam, så skal du ind under hærværksparagraffen! Den er straks værrer, og kan være meget mere effektiv end at hive markedsføringsloven frem!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. maj 2002 - 13:28 #15
cpjg>> hærværksparagraffen ? hvad snakker du om ?
Avatar billede beldring Nybegynder
21. maj 2002 - 13:28 #16
Hvorfor skriver du ikke bare til dem, at hvis de sender dig en mere, så vil du anmeldel dem? ... og så henvis til http://www.eksperten.dk/spm/214037  -(som er dette sp.) -så skal de nok stoppe ... det garanterer jeg dig!  :O)
Avatar billede orca Nybegynder
21. maj 2002 - 17:41 #17
beldring - Jeg har sendt dem en advarsel, dog ik med ref til dette spm.

Hej Kenneth/Visir.dk

I har gennem nogen tid udsendt regulære spam mails til min adresse. Jeg har aldrig tilmeldt mig jeres såkaldte nyhedsbrev, der har I til gengæld været så venlige at tilmelde mig helt automatisk. Hvis jeg går ind på jeres hjemmeside og prøver at afmelde adressen findes den ikke I jeres kartotek, men det gør den sjovt nok når brevet bliver udsendt. Kan du venligst sige mig hvorfor I føler, I har ret til at udsende uønskede mails? I det tilfælde du/I ikke ved at det er ulovligt har jeg nu informeret jer, og hvis jeg ser at dette fortsætter vil I blive anmeldt.

I er nu advaret.

Mvh Mark S. Rasmussen