Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
21. maj 2002 - 19:08 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Anbefalet windows til:

Hvilket windows vil i anbefale til en:
BundKort:
Soltek SL-75DRV5 ATX

Cpu:
Amd Athlon Palomino XP 1800

Køler:
Titan ?

Harddisk:
Maxtor DiamondMax D740X, 80GB, 7200RPM, ATA133, Fluid

Ram:
2x DDR-SDRAM PC2700 TwinMOS 256MB

DVD-drev:
ASUS DVD-E616, 16x DVD, 48x CD-ROM, IDE, retail

Lydkort:
Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk

Diskette-drev:
et eller andet skod :)

Netkort:
Unex ND012C 10/100 PCI Netkort

Kabinet:
Logic 996 Silver med 300Watt PSU og Pentium 4 stik ATX

Brænder:
LiteOn CD-RW 40x12x40 Retail

Mus:
Logitech MouseMan Dual Optical

Tastatur:
Logitech Internet Navigator 2001

Skærm:
AOC 7KLR+

Grafikkort:
Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out

Valget står mellem:
Windows XP Pro DK
Windows XP Pro ENG
Windows 2000 Pro DK

Hvilket ville i vælge hvis i sad med min comp, og vær venlig at sige hvorfor, og ikke bare fordi at det syntes i bare ;D

Mange tak
/Ax3
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
21. maj 2002 - 19:10 #1
XP Pro. til hver en tid! det er fedest...
Avatar billede wanix Praktikant
21. maj 2002 - 19:11 #2
XP PRO ENG, da opdateringerne kommer lidt før.
Men DK kan også sagtens gå.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 19:11 #3
Windows XP Pro DK stabilt - brugervenligt - god til grafik - lyd - multimedia - m.m.

Mindre behov for eksterne programmer. F.eks. til brænding af cd eller scanne billeder.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. maj 2002 - 19:12 #4
Til mit forbrug ville jeg vælge XP Uk (eng).

Måske fordi det er det jeg har :) - men jeg er i det hele taget ikke glad for dansk sprog på pc'en... Det lyder sgu plat mange af de oversættelser der er lavet.

XP er flottere grafisk, og ydermere er det mere stabilt, og går sjældent ned.
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
21. maj 2002 - 19:12 #5
svar
Avatar billede wanix Praktikant
21. maj 2002 - 19:13 #6
Det mest bruger venlige og logiske, ville være DK.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. maj 2002 - 19:14 #7
wanix >> Kommer jo også an på, hvad man plejer at bruge :)
Avatar billede wanix Praktikant
21. maj 2002 - 19:16 #8
Mmm... MEn det tager sq ik lang tid, at lære XP hvis du er vant til 98...
Hvis man sidder et stykke tid foran skærmen hver dag!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. maj 2002 - 19:18 #9
- og især hvis man sidder der et stykke tid hver time :D
Avatar billede repsac Nybegynder
21. maj 2002 - 19:18 #10
Jeg kan på ingen måde tolerere det pop-smarte XP og ej heller de til tider mærkværdige danske oversættelser. Derfor win2k'en - det er jo også det jeg bruger :)

Jeg poster ikke et svar da min begrundelse er ringe. Endvidere ved jeg ikke hvilket OS der passer bedst til dit hardware, men måske nogle andre eksperten kunne hjælpe her.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 19:21 #11
Jeg hader din begrundelse repsac. Det smart ved XP er nemlig, at man kan lave udseende på windows HELT om. Du kan få det til at ligne win2k på en prik. Hvorfor gør du ikke bare det?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. maj 2002 - 19:22 #12
Mig bekendt er det meste hardware kompitabelt med XP.

Kan sagtens forstå repsacs lave tolerance overfor det "pop-smarte" i den nye moneymaker, men det er jo stadigvæk en smags-sag :)
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
21. maj 2002 - 19:24 #13
Jeg kender alle 3 os' så det med at lære dem at kende er ikke noget problem... Mit bud vill nok oxo ligge på win 2000 eller XP ENG, Xp Eng fordi der er kommet langt flere opdateringer til det end dk versionen...

Jeg vil lægge stor vægt på stabilitet, ydelse og diverse andre frynse goder + et os' der funker godt med min hardware
Avatar billede repsac Nybegynder
21. maj 2002 - 19:26 #14
=>gizmo: givetvis, men jeg får rysteture bare jeg ser på det ;) - fordi jeg bruger linux/win2k :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 19:32 #15
repsac -> hehe, ja, okay :-) men det er så nemt, at man bare behøver gå ind i proberties -> theme -> windows classic.
Avatar billede repsac Nybegynder
21. maj 2002 - 19:45 #16
=>gizmo: det skal jeg huske, men jeg tror nu ikke jeg får brug for det :) - jeg håber på at jeg kan være win-uafhængig (eller så meget som muligt) efter sommerferien...
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
21. maj 2002 - 20:38 #17
Hvad med lindows vil det være en mulighed når den færdige version engang kommer?
Men Windows Xp frem for 2k eller hvad?
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
21. maj 2002 - 20:52 #18
Brug win2k.
Altså windows 2000..
Der er ikke lige så mange drivere til xp som der er i win2k
i win2k kan du installere dine ting manuelt, det kan du ikke i xp, da den installere det hele automatisk..
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 20:53 #19
sonybodyguard617>i win2k kan du installere dine ting manuelt, det kan du ikke i xp

Sikke noget vrøvl.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
21. maj 2002 - 21:12 #20
Jep det vil jeg nu oxo sige, for det har jeg nu aldrig haft nogen probs med + at jeg ved der findes drivere til alt mit hardware til xp
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 21:17 #21
sonybody >> WinXP installere selv mange drivere, fx til grafikkortet osv. Det synes jeg er rigtig lækkert. Hvis man så vil optimere sin grafikkortdriver når man har fået sit windows og programmerne til at køre kan man bare opdatere den. Det er så nemt som det overhovedet kan være.
Desuden installere den selv de fleste printere på markedet. Det er rigtig lækkert også.
Min gamle printer var en HP, hvor driverne lå på 4 disketter. Det skulle til at installeres. XP gjorde det bare for mig, lækkert!
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
21. maj 2002 - 21:25 #22
Prøver for det meste ikke at bruge microsoft's drivere til de ting hvor jeg kan få drivere fra fabrikanten eller nvidia eller andre steder... Men jeg tror jeg installere windows Xp Uk så!? Nogen der har nogle kloge indvendinger for andet inden jeg lukker ?'et?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
21. maj 2002 - 21:27 #23
næhh... :)

eller: du kommer ikke til at fortryde det :)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2002 - 15:50 #24
sangfuglen-bertram>Jeg vil meget gerne høre en forklaring på point fordelingen.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
22. maj 2002 - 16:53 #25
Ja, tak?
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
22. maj 2002 - 22:04 #26
mariegaard2 var den første der svarede xp... og det var det jeg endeligt valgte... Men hvis det er den forkerte måde at fordele dem på skal jeg da gerne gøre det om igen, hvis man kan ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2002 - 22:07 #27
sangfuglen-bertram>Nej, vi sidder bare og skriver linie op og linie ned for sjovt.
Vi har nemlig ikke andet at give os til, så det er helt fint.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
23. maj 2002 - 13:49 #28
Luk nu azz, jeg har sq da sagt at jeg gerne skal gøre det om igen og at i må undskylde hvis det var den forkerte måde at gøre det på..! Slap sq da lidt af, for jeg er ikke helt vildt godt inde i det her system, og der bør oxo være plads til en  newbie der fatter hat...!?
Men hvordan uddeler jeg dem så om!?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. maj 2002 - 13:56 #29
sangfugler-bertram >> du skal ikke tage dig af schultze. Man giver point som man føler er den rigtige måde. Hvis ni mariegaard kom først med det windows du valgte, er det da i orden at du giver pointene til personen.

Jeg gør altid det, at jeg giver hver eneste bruge point efter hvor meget jeg synes de har hjulpet. (det kan man gøre ved at trykke på advanceret, når man skal til at acceptere).
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
23. maj 2002 - 15:05 #30
Ok mange tak! Det skal jeg huske til en anden gang!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
27. maj 2002 - 17:08 #31
Både wanix, schulze, og jeg selv _svarede_ før mariegaard2 :)

(kunne ik lade vær')
No hard feelings herfra, alle har lov til at lære systemet at kende.

/taskmgr
http://fejl.com/showuser.php?user=taskmgr
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. maj 2002 - 08:55 #32
Ok men hvad mener du med _svarede_ som jeg sagde... (n00b) =D