Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. maj 2002 - 19:44 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Jubiii ADSL! :)

Tjuhaj :)!! Jeg skal have ADSL!
men... Et spm

Hvor skal det oprettes det skal være rimelig billigt, og hurtig levering, og 256/128. Kan i finde nogle tilbud til mig.
Avatar billede negertt Nybegynder
22. maj 2002 - 19:46 #1
www.Cybercity.dk er meget bedre en TDK...
Avatar billede kick Nybegynder
22. maj 2002 - 19:46 #2
Kig på www.tdc.dk
www.cybercity.dk
worldonline.dk

KICK
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:46 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2002 - 19:47 #4
www.teledanmark.dk bredbånd, kommer sammen med telefonen, reducere antallet af regninger (telefon og bredbånd sammen)
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:48 #5
CC -> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_faq/

Tiscali ->http://privat.tiscali.dk/adsl/

Tiscali skulle være EXTREMT stabile, men de har vist mega meget rod i regskabet som gør at regninger kan blive forsinket og du kan havde en del bøvl med det.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. maj 2002 - 19:49 #6
Hvis nu jeg vælger TDC netexpress og får en Gør Det Selv installation er den så MEGET svær at installere???
Avatar billede kick Nybegynder
22. maj 2002 - 19:50 #7
Nej jeg kunne godt klare det,så svært er det ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:51 #8
Det kommer an på hvor god du er til det med boxe og så´n.. Hvis du betaler en tekniker er du jo 100% sikker på at det virker uden at skulle bruge 10 timer på support tlf.
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:51 #9
ups tlf. support
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2002 - 19:52 #10
Og TDC er de hurtigste til at levere!
Og alle de andre bruger jo deres linier!
Avatar billede initializing Nybegynder
22. maj 2002 - 19:55 #11
Som Sukos siger så bruger TIscali, CyberCity og hvad de nu ellers hedder jo TDC's linier...

Bacardil: Så til voerstående; Kan ikke rigtigt se hvordan Tiscali skulle være mere stabil? =)
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:58 #12
initializing: Nu handler det ikke kun om linier, men der er jo også noget teknik der skal være iorden. Hvis de andres teknikere ikke har alt iorden så kan det jo ske.

Jeg sagde også, at "de skulle være"...
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2002 - 19:59 #13
TDC er sgu ikke de hurtigtste... Vi måtte bestille det 3 gange før de fattede noget... Og så gik der 4 uger før vi fik det...

Det kan godt være de andre er lige så langsomme, men det er fordi at TDC først skal ordne et eller andet før det virker, selv om hvis man vælger fx CyberCity...

Desværre er det ikke ret mange steder på landet hvor CyberCity og tiscali tilbyder deres ADSL!
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. maj 2002 - 19:59 #14
Men ADSL er som alt andet. Ingen kan blive enige om at et selvskab er bedst, der vil altid være nogen der er utilfredse eller har haft dårlige oplevelser med et ADSL firma.

Sårrhh...
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. maj 2002 - 20:00 #15
´kick>> kunne du forklare hvordan du satte det op i små detaljer
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2002 - 20:01 #16
ratzaiy>> Hvis du er heldig bor du måske i et af telias områder, det er billigt, 2Mbit for ingen penge:
Prisliste:
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Forbrug+-bredb%e5nd&CID=-27469
Kan jeg få Telia bredbånd:
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Kan+jeg+f%e5+Telia+Bredb%e5nd+%40home&CID=-27464
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2002 - 20:05 #17
tdc's udstyr er meget let at installere selv, der er en meget god manual med som man følger, så kan det ikke gå galt.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 20:08 #18
øhhhh.... "Jubiiiii"??? Det mener jeg nu ikke... Jeg ville sige "hmmmm...."
ADSL på 256/128 er altså ikke så godt som du går og tror...
Vi har selv TDC ADSL herhjemme... og det tager 2 min. at hente 1-3 mb ned.
Og 10-20 sek. at downloade 800 kb.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 20:09 #19
Nej godt internet er når det tager lige så lang tid (eller lidt tid) at hente 10 mb ned som det tager at kopiere 10 mb fra en mappe til en ande mappe i Windows... SÅ er det godt :)
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 20:10 #20
ande = anden :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2002 - 20:11 #21
ratzaiy>> her finder du TDC installations vejledning til bredbånd, den er meget udførelig, både hvad angår HW og SW:
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2888.htm
Avatar billede kick Nybegynder
22. maj 2002 - 20:31 #22
Du får et stykke papir med,hvor der står hvordan du skal gøre.
Men de du kan ikke få hjælp til at åben divs. porte i din router.
Men ellers er de flinke til at hjælpe folk.
Men hvis du ikke skal have en router er det jo også lige meget.

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
22. maj 2002 - 20:34 #23
Jeg har selv 1024/256 har 7-9-13 bank under bordet ikke været ned i nu.Så TDC virker altid og holder hvad de lover med deres upload/download speed.Har haft min forbindelse i ca 1år nu.

KICK
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 21:46 #24
Bare ét problem: Hvad så med dem der ikke opstiller servere, men downloader en fandens masse filer? 256/128 - 1256 til upload og 128 til download. Det burde være omvendt. 256 til download og 128 til upload.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 16:14 #25
??? Doh... Sådan er det også!