Avatar billede hhaalloo Nybegynder
23. maj 2002 - 15:24 Der er 13 kommentarer

Spørgsmål til funktion i PhotoShop ?

Hej,

jeg har et billed, som er hvidt og gråt (kun 2 farver). Hvordan vælger jeg alt det grå i billedet og laver det til en anden farve ???

/hhaalloo.
Avatar billede x-lars Novice
23. maj 2002 - 15:28 #1
Har du prøvet Magic Wand?
Avatar billede hhaalloo Nybegynder
23. maj 2002 - 15:30 #2
Til x-lars
Ja men den vælger ikke alt det grå !!!
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
23. maj 2002 - 15:31 #3
ja, brug magic wand, og sæt tolerancen tilstrækkelig højt op... (jo højere tolerance - jo flere nuancer medtages...)
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2002 - 15:32 #4
Er det en gif-fil ?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
23. maj 2002 - 15:34 #5
hhaalloo >> har du justeret tolerancen?
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2002 - 15:34 #6
Brug Magic Wand og vælg Select->Similar og fyld så den nye selection ud med din ønskede farve.
Avatar billede hhaalloo Nybegynder
23. maj 2002 - 15:34 #7
Til prodic
nej det er en arbejds fil...
Avatar billede hhaalloo Nybegynder
23. maj 2002 - 15:39 #8
Jamen det grå ligger spret rund omkring mange steder på billedet, så hvis jeg bruger Magic Wand, så vælger den ikke det hele.

Kan man ikke vælge et eller andet sted at en farve skal skiftes ud med en anden i et billed ???
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2002 - 15:47 #9
hhaalloo->Hvis du vælger et vilkårligt gråt område med Magic Wand, og der efter vælger Select->Similar så vælger Photoshop automatisk de resterende pixels inden for samme nuance(den tolerance du har brugt i Magic Wand).
Avatar billede Jman Praktikant
23. maj 2002 - 16:17 #10
hvis det er ens grå kan du gøre som Prdodic siger
Magic wand et tilfældigt sted. Derefter gå du i menuen Select/similar og så vælg photoshop resten, der er magen til grå
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. maj 2002 - 21:01 #11
Prøv en anden mulighed
select--> color range..
der kommer et eyedropper icon, vælg den kontrast/farve du vil bruge som udgangspunkt(sort)på dit billede...
juster på fuzziness efter hvor meget, som skal vælges...
Avatar billede landmark Nybegynder
29. maj 2002 - 21:04 #12
Hvis det er en duotone du prøver at konstruere vælger du først at ændre billedet til grayscale og derefter vælger du at ændre mode til duotone - det giver dig mulighed for at vælge præcis hvad farve 2 i billeder skal være...
Avatar billede landmark Nybegynder
24. august 2002 - 11:52 #13
zzzzzzzzzz ?