Avatar billede mrchrisp Nybegynder
24. maj 2002 - 16:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min Mac er periodisk sløv !!!

Hej derude

Jeg har et problem med en Mac G3 500 Ram, OS9.2.2 ATM 4.6.1 Quarlk 4.11 og div. Adobe programmer.
Når jeg har arbejdet på den i ca. 1-2 timer bliver alting pludseligt sløvt, når jeg klikker på et billed i Quark eller når jeg åbner et dokument er den utroligt sløv selv når jeg bruger kontrollinien går der 1-2 sekunder før jeg ser en reaktion ???.
Er der nogen som har oplevet noget lignende eller som kender en løsning på dette vil jeg meget gerne høe fra jer - please

Mac'en er i netværk TCP/IP og bruger DHCP, Jeg har kørt alle opdateringe til OS 9.2.2 og upgraderet firmwaren til G3 processoren

På forhåd tak ;-)
Avatar billede kunze Nybegynder
24. maj 2002 - 17:54 #1
Nu er jeg ikke Mac ekspert men det kunne da lyde som om at den har et problem med at "rense ram'ne".

Mvh
Kunze
Avatar billede macintosse Nybegynder
25. maj 2002 - 18:43 #2
Prøv at vælge appletalk i kontrolpaneler , vælg brugerprofil, vælg avanceret og ret knude fra fx 128 til 130, det har løst samme problem hos mig.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
26. maj 2002 - 20:15 #3
Tak til jer begge -> Macintosse, jeg vil prøve dit forslag på mandag, jeg håber det hjælper... vender lige tilbage med lidt point, når jeg har testet det ;-))
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
31. maj 2002 - 09:21 #4
KØB EN PC.... :]
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
02. juni 2002 - 11:51 #5
Hej Macintosse - Jeg har prøvet dit foreslag med at ændre knude, desværre virkede det ikke, hvis du har flere gode ideer er jeg meget interesseret ;-)
Avatar billede mortengyda Nybegynder
24. juni 2002 - 12:58 #6
Har du tømt parametre-rammene ??
Avatar billede buymac Nybegynder
10. juli 2002 - 20:59 #7
Har du en appleshare server mountet?
Avatar billede macintosse Nybegynder
10. juli 2002 - 22:13 #8
Prøv at checke om dit kontrolpanel "Hukommelse" har slået virtuel hukommelse til, den skal være slået fra
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
02. september 2002 - 07:44 #9
Problemet op stod når Quark skulle hente dokumenter ind fra nettet, og måden jeg løste det på var at samle alle Mac'er i samme Switch samt den server som kørte som Mac filserver, siden har problemet ikke været der

CP