Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
26. maj 2002 - 21:24 Der er 4 kommentarer

afinstallering af xp

hvordan i alverden afinstallerer jeg xp, det er nemlig ikke muligt a starte det op i ms-dos tilstand og derfra formatere harddisken, sikkert et simpelt spørgsmål, men det er vigtigt!!
Avatar billede bad24 Nybegynder
26. maj 2002 - 21:28 #1
Du bruger en StartDisk fra Windows Me/98 så skulle den være på plads
Avatar billede florint Nybegynder
26. maj 2002 - 21:30 #2
Hej,
En win98 startdiskette, start din maskine - kør Fdisk og formater derefter.
/Ivan
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2002 - 21:33 #3
Hvis du booter på en 98-diskette, eller cd, er du helt sikker på at få muligheden for at slette xp'en hvis du skriver fdisk /mbr i en dos-prompt, og derefter går du i fdisk og vælger at slette non-dos partitions hvis de findes. Og ellers slet den partition som XP ligger på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 21:51 #4
hvis du ikke har NTFS på drevet er det nok at formatere den fra en bootdiskette, den kan hentes her på www.bootdisk.com