Avatar billede netmaster Praktikant
29. juli 2000 - 05:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP Nummer

Hej

Jeg søger et script der kan vise den pågældende person der er inde på siden hvilket Ip Nummer han er tildelt.

Jeg har fundet følgende der virker i Netscape (se nedenstående) men jeg mangler et der virker i IE.
Er der nogen der kan hjælpe eller har et forslag til hvordan det kan gøres?

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
if ((navigator.appVersion.indexOf(\"4.\") != -1) && (navigator.appName.indexOf(\"Netscape\") != -1)){
ip = \"\" + java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress();
document.write(\"Your IP address is \" + ip);
}
else {
document.write(\"IP Address only shown in Netscape with Java enabled!\");
}
</script>
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2000 - 11:56 #1
du laver en skjult frame der mailer alle data til dig.

så laver du en form på din side

<FORM ACTION=\"blabla\" METHOD=POST TARGET=\"hidden\" NAME=\"form1\">
<INPUT TYPE=\"HIDDEN\" NAME=\"ip\">
</FORM>

og skriver

<SCRIPT LANGUAGE=\"javascript\">
document.form1.ip.value = java.net.InetAddress.getLocalHost();
document.form1.submit();
</SCRIPT>
Avatar billede netmaster Praktikant
29. juli 2000 - 17:31 #2
Men det virker ikke under IE den kan ikke forstå hvad java er for noget.
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2000 - 23:53 #3
A HVA for no\'??? forstår IE ikke javascript? siden hvorvår????
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2000 - 23:55 #4
hvorvår = hvornår
Avatar billede netmaster Praktikant
31. juli 2000 - 02:47 #5
Jo da men har du prøvet det af for jeg får script fejl på linien

java.net.InetAddress.getLocalHost();

Avatar billede keysersoze Guru
31. juli 2000 - 15:59 #6
ikke på min egen side - men jeg har sendt det til andre, som ikke har haft problemer...