Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
31. maj 2002 - 13:48 Der er 7 kommentarer

vedr. et forum

PS: jeg fatter ik det med point system, but leave that,

mit spg lyder på, jeg har lavet et debat forum som jeg gerne vil sætte op på nettet. jeg har brugt apache, php og mySQL. ligesom et ftp virker ved at folk taster ip ind og logger på, vil jeg gerne vide, hvordan jeg kan opsætte denne forum, så den ligger på mit computere, og folk kan komme på den?

hvordan skal routeren konfigureres og  hvad er fremgangs måden?

på forhånd tak :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2002 - 14:15 #1
Du skal have en webserver, registre et domænenavn, og få opsat en DNS server (eller få registreret hos en eksisterende DNS server), der peget på din webservers faste IP adresse.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
31. maj 2002 - 14:22 #2
- webserver (det må være min apache server ?)
registre et domænenavn ( tror at det er det der er problemet?)
opsat en DNS server  (hvordan gør man dette - jeg har fast ip)

thnx in advance
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 14:25 #3
Så gå på www.gratisdns.dk og køb et navn og få det til at pege på din ip.
Og så ændre navnet for din apache.
Så kører det derudaf! :o)
(Når det er registreret!)
DNS kan du så selv fremover styre, d.v.s. hvor navnet skal pege hen
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
31. maj 2002 - 14:37 #4
ok, som jeg har forstået det, jeg kan ik få mit forum til at køre fordi jeg mangler et domain navn. og jeg skal købe et domain navn og pege den mod mit IP -( ekstern-ip i assume? ) og min webserver som kim pænt fortalte er mit apache server der køre med php og mySQL correct?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2002 - 16:21 #5
Spot on. Du skal så sørge for at din webserver sidder på den IP som routeren vidersender al port 80 (som er http trafik) til din web server
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
31. maj 2002 - 17:39 #6
altså lige nu køre den via localhost (127.0.0.1) den localhost skal vist udskiftes med ekstern ip når jeg får domain?

oder was? - jeg er ikke vild meget inde i det her,

under mit router config "Prædefinerede NAPT servere" har jeg slået den funktion til der hedder "web" og sat den til mit intern ip nummer, er det korrekt gjort hvis jeg skal sætte mit system op?

tekst mæssigt på router config står der:

"Tillader adgang fra Internet til visse servere på dit LAN.
Adgangen sker via WAN IP adressen"

så jeg går udfra at det er intern ip jeg skal bruge
jeg har et SpeedStream 2601 router fra tdc
Avatar billede fri-hash Nybegynder
01. juni 2002 - 19:54 #7
til at starte med kan du skrive http://127.127.127.127 men med din egen faste ipadresse hos tdc ... det skulle virke indtil du får et domæne hvis ellers routeren er sat rigtigt