Avatar billede jenshansen Nybegynder
31. maj 2002 - 20:38 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

echo

Hej igen.
Lige et PHP spørgsmål eller to mere.

Når jeg laver mine echo-sætninger, altså dem der går at der bliver vist noget på skærmen, skriver den det i den færdige kode på én lang linie. Hvordan får jeg det knækket. Der må da være en komando eller et tegn man kan sætte for at den knækker linien i source-coden?

Lige noget andet. Er der en der vil give mig et eksempel på hvordan man i PHP kan slette alle de rækker i sin SQL tabel der har idet x. Altså noget man sender med til den fil den kører fra.

30 point for hvert spørgsmål
På forhånd mange tusinde tak.

Hilsen Jens Hansen
Avatar billede funti Nybegynder
31. maj 2002 - 20:39 #1
1: prøv med \n

2: mysql_query("delete from table where felt = '$var'");
Avatar billede cybermaster Nybegynder
31. maj 2002 - 20:40 #2
echo "hejsa med dig<br>Hvordan går det";

<br> gør at der kommer en ny linie.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
31. maj 2002 - 20:41 #3
eller <br>\n

\n gør at det også bliver "knækket" når man ser det i view source.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
31. maj 2002 - 20:41 #4
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 1'eren. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan du bare bruge html'tags inde i din echo sætning.
fx:

<?
echo "Hallo! <br> whatzuzp? <br> var?";
?>
Avatar billede thomashove Nybegynder
31. maj 2002 - 20:44 #5
med hensyn til spm. 1 - hvis det du mener er at selve kode linien bliver for lang så du ikke kan overskue den. Så kan du vel bare dele den op i flere echo sætninger...
Avatar billede leflings Nybegynder
31. maj 2002 - 20:45 #6
1) Her skal du bare lave et almindeligt linieskift i din kode. Ikke noget med <br>, men bare et linieskift - f.eks:

echo'Hej med dig
din labre larve';

Vil blive vist som: Hej med dig din labre larve
, men i source code som:
Hej med dig
din labre larve

2)
mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE id='x'");
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
31. maj 2002 - 20:45 #7
2.

<?
mysql_query("DELETE from tabelnavn WHERE id = 'x');
?>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
31. maj 2002 - 20:45 #8
whoops..

<?
mysql_query("DELETE from tabelnavn WHERE id = 'x'");
?>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
31. maj 2002 - 20:46 #9
Det er utrolig som vi er enige i denne tråd :-) det er da altid noget
Avatar billede j0ker Nybegynder
31. maj 2002 - 20:56 #10
Okay. Tak for det. Det prøver jeg!
Avatar billede zob Nybegynder
31. maj 2002 - 20:58 #11
lol
Avatar billede jenshansen Nybegynder
31. maj 2002 - 22:12 #12
med 1.'eren mener jeg, det må IKKE være synligt på selve siden. DEt jeg vil have, er at den skal gøre det i Vis Kilde, så det bliver lettere at fejlsøge sin kode, i stedet for at læse det hele ud på en linie.
Kan man godt gøre det med at knække sin echosætning? Jeg vidste ikke man måtte dele den.

Mange tak for hjælpen ind til videre.
Avatar billede jenshansen Nybegynder
31. maj 2002 - 22:13 #13
j0ker-> hvad mener du egentligt med det du skrev. Det giver ingen mening at du skriver tak, det prøver jeg! til mit spørgsmål.
Avatar billede funti Nybegynder
31. maj 2002 - 22:35 #14
ehm jeg har svaret på det hele i første hug...
:D
Avatar billede j0ker Nybegynder
31. maj 2002 - 22:44 #15
jenshansen: Det var meningen at det skulle have stået her:
http://www.eksperten.dk/spm/204319 , men jeg kom til at skrive det her istedet.
Avatar billede tipsen Nybegynder
31. maj 2002 - 23:09 #16
I stedet for at bryde din echo linier i selve scriptet, så nøjes med at sætte koden \n (newline) ind i stedet - det første kan risikere at give dig nogle andre problemer!
Avatar billede stalle Nybegynder
03. juni 2002 - 15:44 #17
1. Hvis det du vil vise på siden, er i en streng, hvor du normalt skriver: echo $streng_med_tekst, kan du istedet skrive: echo nl2br($streng_med_tekst);

2. her ville jeg nok bruge:
mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE id='x'");