Avatar billede j0ker Nybegynder
03. juni 2002 - 13:00 Der er 17 kommentarer

Microsoft Word

Jeg skal lave en indholdsfortegnelse, på denne måde:

Start............................... Page 1
Midt................................ Page 2
Slut................................ Page 3

Men når jeg gør det i word kommer "page x" ikke til at stå lige under hinanden. Hvordan får jeg den nemmest til det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 13:01 #1
Ved at bruge tabulatorstop :)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juni 2002 - 13:02 #2
lav det i en tabel og under egenskaber for tabellen kan du jo lave stregerne uden farve så de ikke ses
Avatar billede ducks Nybegynder
03. juni 2002 - 13:05 #3
Formater -> Tabulatorer ->:
I standardtabulatorer vælger du hvor langt de skal gå ind.
I fyldtegn vælger du nr. 2.
Husk at trykke 'sæt' inden du trykker 'ok'.

Prøv dig lidt frem... :)
Avatar billede piphans Nybegynder
03. juni 2002 - 13:09 #4
du skal bruge en højretabulator til sidetallene

formater -> tabulatorer

Sæt et mærke i højre og et i fyldtegn (2)

Når du så har skrevet start, så trykker du på tabulatortasten (den lige over capsLock)

mvh P
Avatar billede piphans Nybegynder
03. juni 2002 - 13:10 #5
Glemte at du selvfølgeligt skal skrive et tal i position og trykke på sæt når du har valgt højre
Avatar billede j0ker Nybegynder
03. juni 2002 - 13:11 #6
Hvad skal jeg skrive i position?
Avatar billede j0ker Nybegynder
03. juni 2002 - 13:13 #7
Okay. Men hvad er "position" - Nu har jeg prøvet en del tal, men kan ikke få det til at lykkes.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
03. juni 2002 - 13:16 #8
Du kan også bruge words automatiske indholdsfortegnelse. Først markere du alle de overskrifter der skal med som "overskrift 1", og derefter går du ind under indsæt -> indeks m.m. ogklikker ok til en indholdsfortegnelse og wupti så har du en korrekt lavet indholdsfortegnelse
Avatar billede piphans Nybegynder
03. juni 2002 - 13:24 #9
position er det sted hvor tabulatoren anbringes (kan ses på den vandrette lineal)

Det er vigtigt at du sætter tabulatoren det sted hvor du ønsker at bruge den, forstået på den måde at den bliver sat i det afsnit din markør står i når du vælger den. Herefter "nedarves" den til evt ny afsnit ksabt ud fra dette.

Hvad er det der ikke virker?
Avatar billede piphans Nybegynder
03. juni 2002 - 13:26 #10
Du skal være opmærksom på, at når du bruger en højretabulator, så højrestilles teksten under denne tabulator.
Avatar billede piphans Nybegynder
03. juni 2002 - 13:27 #11
og så skal du skrive start herefter trykke på tabulator tasten og så skrive page 1
Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2002 - 17:13 #12
At lave en indholdsfortegnelse manuelt vha. tabulatorer og tabeller er vist ikke det smarteste :( - Jeg mener - når nu funktionen er der, og den faktisk virker, hvorfor så ikke bruge den?

Mit råd: Lyt til "respektens" svar - lav en automatisk indholdsfortegnelse (og sørg for at dine overskrifter er defineret som f.eks. Overskrift1, Overskrift2 osv)
Avatar billede pato Nybegynder
10. juni 2002 - 20:49 #13
Kan kun give martin moth ret...brug den automatioske inholdsfortegnelse.

menu - Indsæt -> Indeks m.m.... -> vælg inholdsfortegnelse
benyt nu overskrift typografier hvor du ønsker et afsnit der skal med i indholdsfortegnelsen

f9 når du marker inholdsfortegnelsen opdaterer listen
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juni 2002 - 13:05 #14
tja enig med både respekten, martin moth og pato
er da unødvendigt selv at sidde og bikse med tabulator mv, når Word kan klare det hele for dig - så slipper du også for at skulle ajourføre dine sidetal. Brug dog den overskriftstypografier til dine overskrifter og oprete derefter en indholdsfortegnelse. Er meget lettere, og du slipper for en masse bøvl :D
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. november 2002 - 20:53 #15
>>j0ker hvordan går de´t med indholdsfortegnelsen ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. februar 2003 - 19:13 #16
??????
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2003 - 19:32 #17
Du er her : Eksperten : Brugerinfo for j0ker :

Sidste nyt fra Eksperten : Køb og salg -> Papkassen
Eksperten vil om 14 dage fjerne de kategorier, der handler om køb og salg. Eksperten er et forum for udveksling af viden og holdninger, og vi foretrækker at holde tingene adskilt. Vi har i forvejen we... læs mere

Herunder kan du se den pågældende brugers minisite og spørgsmål data.
Spørgsmål besvaret af j0ker
Spørgsmål oprettet af j0ker
Spørgsmål hvor j0ker deltager
Point regnskab

Kontoen er ikke aktiv