Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
04. juni 2002 - 17:06 Der er 5 kommentarer

webdialer ! !

her er et problem som er ved at gøre mig meget meget sur, håber i kan hjælpe.

pludselig dukker der en boks op på min skærm hvor der står om jeg vil downloade et såkaldt webdialer fra billing A/S, siger jeg nej, kommer der et nyt vindue op hvor den spørger hvor jeg vil gemme det!!! siger jeg annuler kommer den op med adskillelige advarsler om at programmet ikke vil virke hvis ikke jeg henter det!?! dette står iøvrigt pludselig på tysk...

først når jeg siger annuler her forsvinder det, tilsyneladende...

det sker ca. en gang hver halve time at vinduet kommer op, og stensikkert et par min. efter opstart og når det kommer, afslutter det f.eks. et spil jeg er igang med, uden at jeg kan nå at gemme mine fremskridt i sidstnævnte, MEGET irriternde, og jeg er ikke interesseret i det l..rte program!

men tro ikke at det stopper her... en dag hvor jeg tænder min computer har den så automatisk installeret dette vidunderlige webdialer på min cpu, i form af en lille genvej på skrivebordet og et aktivt ikon nede i kommandolinien, og jeg tænker først, efter et minutstids raseri, fint nok så slipper jeg da for at det kommer og afbruder de programmer jeg er igang med, men nej, den kommer stadig op og vil have mig til at installere det allerede installerede program, og afbryder mit spil for gud ved hvilken gang!!!

så var der krig! jeg gik ind i tilføj/fjern programmer og fjernede programmet hvilket den sagde skete korrekt, og programmet var da også væk, indtil næste gang jeg tændte computeren, hvor en lille nysselig genvej igen var placeret på min desktop, og det aktive ikon i kommandolinien igen var der...

jeg prøvede på samme måde at fjerne det igen en 4 gange, men ligemeget hjalp det, og den blev stadig ved med at afbryde mine programmer med at spørge om jeg vil hente programmet som allerede er installeret...

hvordan slipper jeg af med det her, og ved i hvad det er for et program, jeg overvejer nemlig at gå hele vejen med denne sag, for det er noget af det groveste jeg har været udsat for, det ruinerer sådan sat alt hvad jeg arbejder og underholder mig med på min cpu, fordi jeg bogstavligt talt er nødt til at gemme flere gange i minuttet....

håber virkelig i kan hjælpe

hilsen den desperate
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
04. juni 2002 - 17:07 #1
undskyld jeg kun giver et point, men jeg har åbenbart ikke flere og ved ikke hvor jeg får det??
Avatar billede bad24 Nybegynder
04. juni 2002 - 17:14 #2
du finder hvor genvejen ligger altså destination, sletter den.
Kigger i msconfig om der er noget der hedder Dailer, fjerner det.
Så skulle du gerne komme af med det.
men den downloader det altså ikke selv, du skal sige ja til det.
men hvis du så bare har trykket på den EXE fil, opretter den selv Genveje
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
04. juni 2002 - 17:17 #3
har ikke trykket på noget som helst :)
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
04. juni 2002 - 17:23 #4
der er ikke noget i msconfig der hedder noget i den stil, og det løser jo heller ikke at den bliver ved med at afbryde mine programmer....
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2002 - 01:08 #5
Jeg har lige haft det samme problem.
Jeg løste det ved at køre regedit , og søge på webdialer og så slette værdierne i registreringsdatabasen.