Avatar billede jazzman Nybegynder
15. juni 2002 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm i standby

Jeg har lige formateret min harddisk, og genindstalleret WindowsXP med en andens skærm. Efterfølgende har jeg taget harddisken (med kabinet)med hjem.
Da jeg tilslutter computeren hjemme hos mig selv, starter den fint op med start billede af XP.
Men nu kommer det mystiske.....Så snart at skærmbilledet skal til at vise "skrivebordet" går skærmen i "standby".
Er der nogle der kender til dette problem eller har et foreslag til hvad jeg skal gøre, vil jeg blive superglad.
:-) Danmark - England
          2-0
Med venlig hilsen
Rune
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:20 #1
hvilken opløsning køre du?

hvis du har installeret WinXP i højere opløsning og hz, end din skærm kan klare!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juni 2002 - 12:21 #2
sansynlgvis er windows XP sat op til at bruge en skærmopløsning eller frekvens din skærm ikke understøtter.

Start op i fejlsikret tilstand, og ret opløsning eller frekvens :)
Avatar billede jazzman Nybegynder
15. juni 2002 - 14:35 #3
Mit grafikkort er et GeeForce2, som burde kunne understøtte skærmopløsningen, der er brugt ved indstalleringen.
Men kan det f.eks. skyldes at min opløsning har været 1024x768, og installationen er lavet med en opløsning på fx. 1200x1120
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 14:53 #4
det er ikke grafikkort der ikke skulle udnerstøtte de poløsninger.. men din SKÆRM!

hvilken har du?
kan den klare 1200*1120 opløsninger?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 14:59 #5
sorry: det er ikke grafikkort, der ikke undersøtte de opløsninger.. men din SKÆRM

Hvilken skærm har du?
kan den klare 1200*1120?
Avatar billede jazzman Nybegynder
15. juni 2002 - 15:37 #6
Min skærm kan godt klare en opløsning på 1200x1120
Hvordan starter jeg den op i "fejlsikret tilstand"?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 18:52 #7
du trykker F8, lige før den begynder at loade WinXP