Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
16. juni 2002 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Comp genstarter

Hej jeg har en 1800xp med soltek SL-75DRV5 (kt333 chipsæt)

Den genstarter sig tit, hvis jeg kører pcmark 2002 og kommer til CPU: audio conversion, eller hvis jeg laver en divx og laver ac3 lyden om til mp3 (bemærk jeg ejer selv dvd'en!)
Det kunne se ud som om der var en konflikt mellem mit sb live! og noget i systemet!? Computeren bliver ikke for varm!

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt og måske en løsning?

P.S.
Har lige opdateret bios!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. juni 2002 - 21:23 #1
øhh... prøv den klassiske "windows update"...
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2002 - 21:36 #2
Din strømforsygningen er ustabil??? Prøv at tage alle stik der hvor du har computeren, så du kun har computeren sat til... Virke måske lidt dumt, men kender en som have en blæser som lave "rav" i hans spændig, så der komme lidt for mange volt, og hans strømforsyning kunne ikke klare det. Efter har tog det hele fra så... Virkede det.. Jeg syndes det er vær at prøv.
Prøv at kig nogel af de gamle spm. igennem der er nogen med samme problem.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
16. juni 2002 - 22:14 #3
Windows update har jeg kørt! Strømforsyningen kunne det nok godt være!? Vil lige prøve at skifte den ud med en 340 W når jeg får muligheden...
Kunne det ellers være andet?
Avatar billede cykellapper Nybegynder
16. juni 2002 - 22:23 #4
Det kan være en dårlig stang RAM. Der har jeg oplevet det samme, men din egen ide med SBlive! kan det også være. Jeg har hørt, at de drivere ikke er de bedste i verden. Prøv at tage lydkortet ud, afinstallere det og kør PCMark igen. Så er det da afgjort.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2002 - 22:42 #5
Din CPU kerne som er blever lidt ustabil. Men hvis du siger at din temp. er fin og hvis den ALT har været det. Men det var måske vær lige at kigge når du nu alligevel har kabinettet åbnet.
Du ser det ved at tage køleren af (Vær MEGET forsigtig!!!) og hvis den lille firkan i midten ikke har helt lige og vinkelede hørne, så kan det give en ustabil computer. Men er ikke helt lige, men den køre uden problemer
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
17. juni 2002 - 11:21 #6
Cpu er det ikke, og jeg har haft den af og den ser helt fin ud. Prøver lige at tage sblive ud og kører pcmark. Ellers tror jeg jeg vil låne en ny strømforsygning. Ville en 340W ikke være nok?
Avatar billede triumph10 Nybegynder
17. juni 2002 - 12:54 #7
rigeligt det er jo heller ikk udelukket at det er graffikkortet
Avatar billede triumph10 Nybegynder
17. juni 2002 - 12:55 #8
men self. ligger problemet i lyd...
Avatar billede triumph10 Nybegynder
17. juni 2002 - 12:57 #9
hmm... jeg har oplevet en af mine venner også havde samme problem med et lydkort... evt. bare pil det lydkortet ud og kør med onboard derefter kan du bytte købe nyt eller bare beholde onboard lyd...
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
17. juni 2002 - 21:20 #10
stinker onboard ikke rimeligt meget? Kunne være jeg lige skulle prøve at formatere computeren inden jeg gør noget?
Avatar billede triumph10 Nybegynder
18. juni 2002 - 08:47 #11
ja gør du det ! onboard lyd stinker ikk med det bundkort du render rundt med... jo mindre du går rigtig meget op i musik og alt sådan noget med meget krævende lydeffekter. Onboard er fint nok til SPIL !
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
18. juni 2002 - 13:33 #12
Jeg går ret meget op i musik, og skal have sluttet mit anlæg sammen med computeren, med et optisk kabel!
Hvis jeg tog lydkortet ud og prøvede uden og det virkede godt kunne jeg jo stadig ikke være sikker på det ikke var strømforsygningen, da den jo bruger mindre strøm uden extra lydkort...!?
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
19. juni 2002 - 16:37 #13
Den virker fint, uden sblive i...! Om det så er strøm eller sblive ved jeg ikke? Nogen der har en ide om det?

Lyden på det onboard er ikke ret god, og man kan høre at der er noget der skratter hvis man bare har sluttet høre telefonen til og ikke spiller noget musik eller noget!
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
19. juni 2002 - 18:20 #14
Nej det gør den faktisk ikke :(
Jeg kan køre benchmarken, uden at den går ned, men hvis jeg sætter den til at lave en vcd eller divx eller noget går den ned...
Det er MEGET irreterende så jeg ville blive MEGET glad hvis i kan hjælpe mig!
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
27. juni 2002 - 00:18 #15
Jeg har selv fundet ud af hvad problemet er... ABSII funktionen på mb'et er defekt, og den lå på 80c ved almindelig idle og får comp'en til at genstarte ved 85c... :(