Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 13:38 Der er 11 kommentarer

Adgang nægtet ved Microsoft.XMLDOM

Jeg har følgende asp genereret xml kode:

http://194.255.87.91/grupper.asp

... som jeg via javascript forsøger at hente fra en anden server:

<script language="javascript" type="text/javascript">

var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
conn.async = false;
conn.load("http://194.255.87.91/grupper.asp");

var rs_id = conn.getElementsByTagName("id")
var rs_navn = conn.getElementsByTagName("navn")

var n_rs = rs_navn.length

document.write("<select name='gruppe'>")

for (i = 0; i < n_rs; i++) {
    document.write("<option value=" + rs_id.item(i).text + ">" + rs_navn.item(i).text + "</option>");
}

document.write("</select>")

</script>

Men når jeg forsøger at hente grupper.asp, så får jeg fejlen "Adgang nægtet" i linie 11 som er:

conn.load("http://194.255.87.91/grupper.asp");

Hvordan får jeg det til at virke? (andre koder ses også gerne)
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juni 2002 - 13:53 #1
Øh... mon ikke det spørgsmål mest handler om ASP ?

Det er formodentlig noget med at du skal sætte den fil læsbar for besøgende med din IIS konsol.
Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 13:59 #2
Nej, det handler ikke om ASP, for asp filen virker som den skal, men jeg undersøger lige det læsebar i IIS, men jeg tror bare ikke det er det...
Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 17:40 #3
Hvad mener du med læsbar? Du kan jo læse filen her: http://194.255.87.91/grupper.asp

Det underlige ved problemet er at koden fint virker hvis javascript filen ligger under samme domæne som grupper.asp, det er først når man forsøger fra en anden server at der er et problem.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 21:55 #4
Det er vel fordi, du ikke må loade en fil fra et andet domæne end det, "loaderen" selv ligger på!
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 21:56 #5
Det plejer iøvrigt at være problemet, når fejlen lyder "Adgang nægtet".

Og det kan du jo altså ikke undgå, medmindre du lægger begge filer på samme domæne.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 22:22 #6
Det er da noget underligt noget at afvise mit svar, bare fordi du ikke kan lide at høre det!
Men jeg er bange for, at det er det, der er galt!
Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 22:41 #7
Lad dog hver at udtale dig om noget du ikke ved noget om! Jeg er næsten 100% sikker på at det kan lade sig gøre med javascript, så jeg tror simpelthen ikke på din påstand.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 17:48 #8
Nå, men så tager du fejl!

Du kan jo selv læse JavaScript's sikkerhedsregler, hvis du kan finde dem!
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 17:52 #9
Avatar billede tue Nybegynder
18. juni 2002 - 20:03 #10
Ok, jeg må sgu desværre give dig ret :)

Men findes der virkelig ingen formater som js kan hente fra en anden server?
Avatar billede uffehellum Nybegynder
19. juni 2002 - 00:46 #11
Du kan gøre det lettere for dig selv med en XML island med en src attribut, og her må du gerne tilgå andre domæner.

MVH Uffe.

<html>
<head>
<xml  id="conn" src="http://194.255.87.91/grupper.asp"></xml>;
</head>
<body onload="result.innerText=conn.xml">
<span id="result">result</span>
</body>
</html>