Avatar billede cstern Nybegynder
21. juni 2002 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Memory could not be "written"

Jeg har følgende problem under boot af Win 2000:

En fejl dialog kommer frem (inden logon) der siger:
The Instruction at 0x77e96ee9 referenced memory at "0x0000080c". The memory could not be "written"-
OK to terminate

titelbjælken siger: usrbridge.exe - Application Error.

usrbridge er en driver til ir porten (virtual COM port) - se http://www.eksperten.dk/spm/207841

Hvordan kan denne fejl repareres? Jeg har prøvet med recovery console (automatisk repair) uden at det hjalp.
Jeg bruger mobil modem med IR port så jeg er ikke interesseret i af disable IR porten.

Jeg har umiddelbart inden fejlen installeret et Philips webcam (USB) - afinstallation hjalp ikke.

I øvrigt har jeg (på andre maskiner) nogen gange set samme type fejl (memory could not be "written"). Hvad er årsagen til denne fejl (fgos: points er for løsning af problemet ikke svaret på dette ekstra spørgsmål..)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 15:31 #1
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 15:33 #2
usrbridge.exe
har du prøvet at slette mappen hvor dette program ligger, det kan du gøre i Consolmode
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 15:34 #3
har du prøvet at starte i fejlsikker tilstand med F8 holdt nede
Avatar billede the_email Nybegynder
24. juni 2002 - 11:59 #4
Prøv at søge efter usrbridge.exe, og så slet den.
Avatar billede cstern Nybegynder
24. juni 2002 - 16:28 #5
man skal ikke slette usrbridg.exe da det er en system fil. Det er en virtual com driver som styrer IR porten.
Løsningen til problemet fandt jeg på IT svar, som henviste til denne tyske side:
http://www.alexw.de/Mobilfunk/Notebook___Handy___WIN2000/Losungen/Losung_2/losung_2.html

Så derfor var der desværre ikke nogen af jeres svar der bæev brugt.