Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

100 % CPU usage

Hey

har følgende system:

AMD XP 2000+
Soyo Dragon Plus
512 PC2100 DDR ram
ABIT GeForce3 TI200
SB! 5,1 Platinum
2 x 80 GB HD

win 2000 pro

chassi 29 grader

CPU 48 grader

+ en aller helvedes masse andet gear :D

men lige meget hvad, så køre jeg konstant 100% CPU usage, har afprøvet flere forskellige prg. nu

Men jeg tror dog ikke at jeg køre 100% for jeg kan bestemt ikke mærke på maskinen at den arbejder, og det ville jeg jo kunne hvis den kørte 100% hele tiden.

jeg har ingen problemer eller noget, men det irt. mig bare at den konstant skriver 100%....er der nogen der kender til det problem ???
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:33 #1
prøv i Windows Jobliste VIS -> VIS KERNETIDER

Så skulle den røde graf gerne være helt nede
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:34 #2
min Aktiv systemproces SYSTEM ligger og pendler mellem 86 og 98%, det er meget normalt.

Det havde været værre hvis din computer var langsom, men det er den vel ikke.

Dine temepraturer virker som normale værdier.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:37 #3
det er somsagt den røde graf der sløver
Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 20:48 #4
oki...min CPU-Brug står konstant 100%

og den røde "kerne tid" er helt i bund...bevæger sig selvfølgelig lidt når man laver nået :D

og min PC er ikke langsom eller noget....den køre optimalt

men på min anden AMD 1,2 GHz også Win2000 pro bevæger CPU-brug så efter hvor meget den var belastet
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 21:00 #5
Jeg har været ude for nogenlunde samme fænomen, den gang hjalp det at fjerne temp-filer, tømme skraldespanden og defragmentere den.
Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 21:02 #6
hehe...fandt lige ud af det selv :D

med Soyo dragon følger der sådan et program der måler temperatur på CPU´en og ifølge F1 (Fejl 40´s bibel)siger den følgendeom CPU-brug:

"Den procentdel af tiden, som en proces i jobliste har brugt CPU´en siden sidste opdatering"

og når jeg slukkede Soyo temperatur måleren, så røg CPU-brug ned på 0-4 % :D....tjaaa så blev man det klogere......at man faktisk ikke kan bruge den grønne måler til en skid :D

sig giv lige et svar jer alle....bare for jeres besværd :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 21:09 #7
ja, jeg tænkte godt nok på om du havde et watchdog program, men at det skulle være den måler var ikke lige i mine tanker.

Jeg har forøvrigt selv et temperaturmåler program, så det er nok samme sag her.
Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 21:15 #8
hehe ja....men jeg har det bare bedst når jeg kan se hvad min computer foretager sig......men djeclemen du går desværre glip af de dejlige point nu :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 21:23 #9
takker for pointene, og hvis djeclemen vil ha' nogen siger du blot til.

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. juni 2002 - 23:52 #10
narj har nok..

heh. kendte godt fejlen med det prog.. du kan hente en ny version af det der er problemet løst!