Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:12 Der er 22 kommentarer

Ligner disse to site hinanden...

Hej jeg vil gerne vide om disse to site ligner hinanden

Både hvad der ligner og hvad der ikke gør..

dette spm er i relation til dette spm.
http://exp.dk/spm/228056

Jeg vil have så gode svar som muligt, hvilket betyder at de skal være meget grundige...

// Henrik Henneberg

Henrik@X-Gate.dk
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:13 #1
husk lige urler i dette spr. også ;)
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:14 #2
nå ja hovsa...

www.eksperten.dk og www.studiekrogen.dk ligner de to site hinanden...
Avatar billede swordcat Nybegynder
24. juni 2002 - 00:14 #3
hnæ
24. juni 2002 - 00:15 #4
http://www.studiekrogen.dk/ og www.exp.dk er mit gæt...
Ja ikke lige udmilddbart, men når man ser efter gør den på mange punkter.

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:16 #5
hvilke punkter...

jeg vil have det hele... og hvilke gør den ikke på..
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
24. juni 2002 - 00:17 #6
De ligner hinanden rent tabel-mæssigt. Altså opstillingen med menuerne...
Men det er også det. Jeg vil under ingen omstændigheder sige at designet var "stjålet" eller lign. ting. Der er mange sider der ligner hinanden rent opstillingsmæssigt. Men når bare farver, grafik osv. osv. er forskelligt så er det fint, synes jeg i hvert fald...
Avatar billede zero-hero Nybegynder
24. juni 2002 - 00:17 #7
Hmmm med menu og point system... men må de da ikke det??!!
Viser vel bare at eksperten.dk har lavet en rigtig god side!!
Hvis dit site bliver til noget kan du godt regne med mig som gæst! ;>

Hygge
Stefan toft aka Zero-Hero @ quakenet.org
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 00:19 #8
at du har samme pointtal 30, 60 etc det er måske lige i overkanten.
Resten er helt ok :)
Go ide
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:20 #9
det skal lige siges at det ikke er mig der har lavet det...
24. juni 2002 - 00:22 #10
* menu stregen i toppen - både i opbyggelse (ved godt det er en freemenu) og i tekst.

* Opbygningen genrelt, Top 10 Statestik,

* i Bruger data

*Brugerdata (
Spørgsmål besvaret af EchoMe
Spørgsmål hvor EchoMe deltager
Spørgsmål oprette af EchoMe )

den går igen på exp

* Ser man på  http://www.studiekrogen.dk/forum/forumoversigt.asp
ligner den jo også ekspertens
Titel Point Kategori Indlæg
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:22 #11
og det skal heller ikke være nogen hemmelighed med, at jeg er i mod det da jeg mener at det ikke er et seriøst site når man bruger andres ideer.

Jeg har slet ikke noget i mod ideen med, at lavet et site hvor studerende kan søge hjælp.

Men ligefrem at bruge så meget fra eksperten, som der er gjort...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:24 #12
Det skal nok også siges, at før havde han også bare taget exp.dk's regler direkte....
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 00:24 #13
Efter min mening ligner siderne alt for meget hinanden. Teksten i menuen har han faktisk slet ikke ændret i, hvis man kigger lidt på menuen, ser man f.eks. under konto 4 muligheder. Spørgsmål man deltager i, spørgsmål man har besvaret, og spørgsmål man har oprettet. Den sidste mulighed er point regnskab. exp har flere muligheder, men grundpunkterne er de samme.

I top-10 er der faktisk ikke nogen forskel, og hvis man trykker på en bruger, får man næsten en identisk skærm op(præcis som på exp). Her kan man se hvilke spørgsmål brugeren er oprettet i og lign. Man kan også se brugerens pointsystem, der også ligner exp, man optjener du ikke points som på exp. Hvis man opretter et spørgsmål er den helt galt. Point satserne er identiske 15: nem 30: middel 60: svær.
Nede i statestikken, ligner det også alt for meget exp. Kigger man på status, er det kun egenskaben Placering der ikke er der.
Selve opstillingen af tabeller kan jeg ikke sige noget til, da det ligner mange hjemmesider, dette har også været pointeret.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:28 #14
hvad med www.eksperten.com så :o)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:29 #15
hmm glem det
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 00:30 #16
chokobear_dk *GG*
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:32 #17
:o) jeg skal sove det er sent, ses folkens
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:32 #18
hehe.. ses...
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juni 2002 - 01:30 #19
I opbygning ligner de hinanden meget.

Design og indhold er til gengæld meget forskellige.

dvs. de ligner ikke hinanden nær så meget som fx Win311 tignede MAC-vinduer da de kom frem. Og da de fleste lighedspunkter der er blevet fremført at af typen "Der er da vist også det eneste fornuftige" er der ihvertfald ikke noget at lægge sag an over.

mvh JakobA
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. juni 2002 - 17:23 #20
Fed side helt sikkert.. men ved sq ikke hvad eg skal sige til det.. Ville ikke selv bryde mig om at nogen stjal mine ideer på en sådan måde.. Men helt sikkert en fed side ellers.. Go' ide..
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:25 #21
lukketid ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:53 #22
lukketid?!