Avatar billede dp-boy Nybegynder
26. juni 2002 - 10:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med NTFS

Hejsa!

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Problemet er at jeg gerne vil formatere min computer, men da mit filsystem er NTFS, "registrerer" den ikke drevet når jeg starter om med en Bootdisk. Den forstår jo kun FAT. Så hvad skal jeg gøre?? Kan man konvetere fra NTFS til FAT på nogen måde, eller hvad skal jeg gøre??
Håber i forstår mit problem og at i kan hjælpe mig.

Mvh.
Daniel
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
26. juni 2002 - 10:45 #1
Går ind i Fdisk og sletter den, hehe.
Avatar billede dp-boy Nybegynder
26. juni 2002 - 10:46 #2
Jamen det kan jeg ikke!

Forresten så er det en ME bootdisk.
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
26. juni 2002 - 10:46 #3
Hvis du så skal installer fks. w2k eller xp opretter du den jo bare igen.
Men både i XP W2K installation kan man formatere den, så det er det nemeste smid disken i og så har du mulig hed for at slette formater og så oprette en ny,
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
26. juni 2002 - 10:47 #4
Øh hvorfor kan du ik det ??? Fdsik skulle sq slette den !
Avatar billede the-machine Nybegynder
26. juni 2002 - 10:49 #5
Ja som iceworld siger. Med en alm. win98 bootdisk kan du godt godt slette en NTFS part med fdisk.... så kan du jo bare oprette den igen og formatere lige så tosset du vil.. -)

-Marvel-
Avatar billede the-machine Nybegynder
26. juni 2002 - 10:50 #6
Hvis det er bootdisks du mangler kan jeg anbefale http://www.bootdisk.com/
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 11:02 #7
Fdisk kan ikke formatere en NTFS partition, men slette en ikke dos partition, og så formatere, problemet er jo vare, at hvis du stadig vil køre NTFS, skal den oprettes igen. Det letteste er, at smide Win-cdèn i drevet, starte maskinen-køre installation, der får du muligheden for, at slette oprette partitioner som du vil.
Avatar billede the-machine Nybegynder
26. juni 2002 - 11:15 #8
Jeg tror ikke der var nogen der prøvede at bilde ham ind at fdisk kunne formatere.
Fdisk er bare et guldprogram, og på den måde er partionen oprettet og klar til hvilken somhelst OS, alle OS'er der kan kører NTFS har en utility under installationen som kan konvertere til det filsystem man nu foretrækker.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 11:21 #9
the-machine>> du kan ikke oprette en NTFS partiton med fdisk.
Avatar billede the-machine Nybegynder
26. juni 2002 - 11:24 #10
Nej... :-)
Men du kan oprette en partition og formatere den til fat
og når du så installare dit OS ved at boote fra cd,en kan du under installationen konvertere den til NTFS..... Jeg tror vi snakker forbi hinanden...
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 12:13 #11
Det er jo, at lave det hele dobbelt, det hele kan klares fra cdèn under installation.
Avatar billede dp-boy Nybegynder
26. juni 2002 - 13:07 #12
Hej igen allesammen!

Det lykkedes mig at få det til at virke ved at følge peet49's råd. Det skulle ikke undre mig hvis alle jer andres råd, også ville virke glimrende, men da det nu var peet49's råd jeg fulgte går pointene til ham.

Takker fo hjælpen ;o)

Mvh.
Daniel
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 17:04 #13
Takker.