Avatar billede dp-boy Nybegynder
30. juni 2002 - 21:56 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket bundkort til P4 NW???

Hejsa!

Jeg er ved at samle komponenter til en ny computer, og har valgt at det skal være et PIV NW system. (1,6 el. 1,8 GHz)
Men hvilket bundkort skal jeg vælge??

Så i starten på Asus P4S533, men jeg følte at boardet havde et dårligt ry. Herefter har jeg så set lidt på nogle boards fra MSI. Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge.

Håber nogen har nogle erfaringer som de vil dele med mig ;o)

På forhånd tak

Mvh.
Daniel
Avatar billede cazzznh Nybegynder
30. juni 2002 - 21:59 #1
Asus P4B-FX Flex-ATX 1125,- kr.
CPU: Intel Pentium4 1.4GHz-2GHz+
Socket: Socket 478
Chip: Intel 845
FSB: 400MHz
Slots: 3 PCI / 1 CNR / 1 AGP x4
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 2 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: P4B-FX
Avatar billede dp-boy Nybegynder
30. juni 2002 - 22:07 #2
Et P4 bundkort med SD-ram!! Aldrig i livet!

Er det et board du har personlige erfaringer med??
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 22:09 #3
Jeg har købt dette, og det må jeg sige jeg har været godt til freds med.
Hold dig til asus.

Asus P4B266-M ATX
CPU: Intel Pentium4 1.4GHz-2GHz+
Socket: Socket 478
Chip: Intel 845D
FSB: 400MHz
Slots: 3 PCI / 1 CNR / 1 AGP x4
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 2 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 22:13 #4
Du skal ikke købe et bundkort med SDRam. Det vil du helt sikkert blive træt af. Køb det jeg har anbefalet så bliver du ikke træt af det.
Avatar billede layer Nybegynder
30. juni 2002 - 22:16 #5
Det er sku da et dårligt kort du viser der!!! Jeg gigger godtnok mest på socket A bundkort (Jeg skal have en AMD XP som er meget bedere og billigere), men jeg kan godt se at det er dårligt.

Hvis jeg må råde dig til en AMD, både Cpu'en er bedere, billigere og så er bundkortne også billieger samt de er mere overskuelige.

Du skal mindst have (Hvis det er en hurtig game computer du vil have)

-Microstar KT333 (tror jeg nok)Understøtter DDR Ram 2700, og er med ide    133 som vil sige at hardisken køerer meget hurtigere end hvis det var med ide 100 (kræver selvfølgelig at hardisken gså er ide 133, men den kører  bare normalt hvis den er på 100)
AMD 1800+
256 DDR 2700 (kingston er nogle af de billigste, du skal ikke købe mærkevare, bare spar på armne.... der er ingen forskel på mærket)
40GB, f.eks maxtor 7200 omdregninger i seckundet, 8.5 (MINDST MULIGT)
40-48x brænder (Bare Liteon)
og så et GeForce 4 Tatinium 4400 (Nvidia chip)

Nu jhar du fået mest muligt computer for pengene, men køb først til efteråret, der falder priserne 50%!!!! Og så kommer der noget nyt og bedere til samme pris!!!!!!!
Avatar billede dp-boy Nybegynder
30. juni 2002 - 22:17 #6
Hmm... Det er måske lige lidt for lille ;o(

Er der nogen der har erfaringer med motherbords fra MSI??
Avatar billede layer Nybegynder
30. juni 2002 - 22:19 #7
KØB ALDRIG SD RAM , De koster det samme som DDR, men det er faktisk dem og grafikortet der bestæmmer meget af hastigheden!!!
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
30. juni 2002 - 23:05 #8
Er selv ved at købe et MSI kort
Socket 478, 645E MAX2-LRU (raid+usb2) 1430kr
under støtter DDR pc2700 Ramdette kort får gode omtaler.
jeg skal have det her i løbet af sommeren.
Avatar billede mini-me Nybegynder
30. juni 2002 - 23:06 #9
Køb Abit IT7 !! Det sparker så meget mere røv, der får du også firewire og optisk ud !!
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
30. juni 2002 - 23:15 #10
Dette er den putter jeg har sat sammen.

Bundkort  :Socket 478, 645E MAX2-LRU (raid)
Processor  :Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.0GHz, 512Kb, ´Northwood
Harddiske  :D740X 80.0GB, IDE133 (Fluid)
Grafikkort :MSI Geforce 4 Ti4600-VTD
Ram        :DDR PC2700 256MB (Samsung)

Så mangler jeg bar et DVD drev og et par småting er der nogen der her et godt forslag til et lydsvagt kabinet ?
Avatar billede layer Nybegynder
01. juli 2002 - 12:18 #11
aopen
Avatar billede cazzznh Nybegynder
24. august 2002 - 22:41 #12
hvis du skal have et lydsvagt kabinet skal du ikke vælge aopen, jeg har selv "HQ8" og strømforsyningen larmer temmelig meget. Jeg vil anbefale et cheiftech eller TTT tower