Avatar billede kjelkvist Nybegynder
05. juli 2002 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes workgroups

Hej
Jeg har et NT4.0 domain med 300 brugere, hvor vi i vores uvidenhed har fået oprettet rigeligt med workgroups. Dette skaber unødigt lange svartider på vores netværk.

Jeg har prøvet at synkronisere domainet mellem PDC og 3xBDC, men dette afhjælper ikke problemet.
jeg ser frem til nogle interessante indlæg

På forhånd Tak
Kjelkvist
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 13:40 #1
Gør dem alle medlem af serverens domain istedet for egen arbejdsgruppe ???
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
05. juli 2002 - 13:42 #2
Der er ikke nogle medlemmer i de forskellige worksgroups.

Kjelkvist
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 13:46 #3
hvilket OS er klienterne på ?
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
05. juli 2002 - 13:49 #4
Klienter kører NT4.0 sp5dk ligesom servere
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 13:55 #5
Hvorfor er klienterne medlem i deres egen arbejdsgruppe istedet for medlem af serverens arbejdsgruppe ?? Det er det du skal ændre..
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2002 - 13:57 #6
det ville også hjælpe med en WINS server :)
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
05. juli 2002 - 14:09 #7
ok
Vi har wins, dhcp, dns, proxy og alle andre passende services kørende på både PDC og 3xBDC.

Workgroup anvendes, når man har et image, der ikke må optage en IP-adresse. Den er derfor tilknyttet en workgroup. Ligeledes når der er konsulenter/gæster på besøg oprettes der worksgroups, for at sikre adgang til Internet og ikke data.

Desuden kan man (det gør vi ikke) anvende workgroups til at sektionsopdele sit domain, så udvalg af brugere kun kan se de til workgroupen tildelte ressourcer og f.eks. ikke alle printere på nettet.

Kjelkvist
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
05. juli 2002 - 14:10 #8
til Space
Du skriver WINS. En sådanne har vi.
Er der noget særligt, som jeg kan gøre i denne for at fjerne unødige workgroups?
Kjelkvist
Avatar billede kjelkvist Nybegynder
25. juli 2002 - 09:02 #9
Jeg har desværre ikke fået et svar, som der kunne løse problemet.
Jeg har dog selv fået det løst med den klassiske metode.
Alle maskiner har været slukket samtidig og derefter startet op i korrekt rækkefølge. De irretterende workgroups forsvandt herefter.

Til Coadmin: Jeg har ikke modtaget noget svar, der har kunne løse mit problem, og der er ikke i over en uge kommet yderligere svar. Jeg lukker derfor dette spg og trækker points tilbage. Jeg håber, at det er OK, ellers må I lige skrive og hjælpe mig til en bedre løsning

Kjelkvist