Avatar billede splatter Nybegynder
09. juli 2002 - 10:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Undersøge om en bruger har været over 3min

Hej,

Har jeg mulighed for at undersøge om en bruger på et website har været på sitet i mere end 3 min, og i givet fald præsentere denne for noget specielt? (apache server + php)

På forhånd tak
Avatar billede knto2104 Nybegynder
09. juli 2002 - 11:01 #1
Måske kunne du registrere tidspunkt for besøgets start i en sessionvariabel og ud fra den afgøre hvornår brugeren har været på siden X antal minutter.
Avatar billede splatter Nybegynder
09. juli 2002 - 11:06 #2
Mit problem er at jeg helst ikke vil være nødt til at placere kode på alle indgangssider for at registrere tidspunktet... så spørgsmålet er mere om der i forvejen findes en sådan registrering på serveren for brugeren??
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. juli 2002 - 11:16 #3
Det gør der ikke med mindre du selv laver noget.
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. juli 2002 - 11:17 #4
HTTP protokollen er "stateless" - dvs. i sagens natur husker serveren ikke noget om de besøgende og kan heller ikke skelne dem fra hinanden med mindre du koder noget op selv!
Avatar billede splatter Nybegynder
09. juli 2002 - 11:47 #5
Hvis jeg istedet så bare vil have denne hændelse til at ske når en bruger forlader en given side hvordan gøres dette så? Er det noget java script jeg skal have fat i??
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. juli 2002 - 11:52 #6
ja og det bliver sandsynligvis noget snavs...
Avatar billede splatter Nybegynder
09. juli 2002 - 12:26 #7
Jeg har fundet på noget løsning nu... takker for svarene...
tipsen> læg lige et svar så får du nogle point som tak for hjælpen :)
Avatar billede knto2104 Nybegynder
09. juli 2002 - 12:27 #8
hmm, med Javascript bør du kunne lave en cookie med tidsangivelse, lade den tjekke engang i mellem og vupti efter 3 min. sætter javascriptet igang med et eller andet :)
Men det kræver igen du smider scriptet ind på alle sider, med mindre du har frames, hvor menuen er fast eller lignende.
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. juli 2002 - 12:52 #9
splatter: Never mind med point.
Avatar billede splatter Nybegynder
09. juli 2002 - 12:57 #10
tipsen> ok..
Jamen så lukker jeg spm. nu
Avatar billede muddi Praktikant
09. juli 2002 - 15:27 #11
Du kan også bruge auto_append i en .htaccess-fil, hvis det er fordi du ikke selv gider sætte koden ind på alle siderne... bare en tanke :D