Avatar billede pon Nybegynder
18. august 2000 - 13:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Service program på NT WKS

Jeg sidder med en WinNT WKS, når jeg prøver at starte serviceprogrammet \"server\" siger den : Fejl 1130 Der er ikke Serverlager nok til rådighed til at udfører denne kommando.

hvis der er nogen der kender til denne fejl eller ved hvad det evt har med at gøre, så skriv venligst!!

MVH Rasmus
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. august 2000 - 13:20 #1
ja, kør den seneste servicepack igen. Det løser problemet.
Avatar billede hojben Novice
18. august 2000 - 13:22 #2
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:22 #3
Server Laget ?!?

Jeg har aldrig hørt om denne fejl før, men jeg vil gætte på det er noget der er løbet tør:

Enten Harddisk eller Ram

Prøv at tjekke hvor meget harddisk der er tilbage, og hvor meget ram den har brugt, det kan se ved at hjøreklikke på processlinjen og trykke på den knap der hedder et eller andet med System Resource eller noget i den stil.

// Daniel
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. august 2000 - 13:23 #4
Problemet opstår når man installerer programmer (f.eks. net) fra den originale NT cd, efter man engang har opdateret med en servicepack. Fra cd\'en indlæses så programmer der er ældre end dem der er på maskinen. Ved at køre servicepacken igen opdateres så de nye programmer der lige er installeret. Det blev de jo ikke sidste gang servicepacken blev kørt fordi de på det tidspunkt ikke var på din pc.

Så generelt skal du altid køre servicepacken efter at NT har indlæst noget fra den originale NT cd.
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:24 #5
Jeg har lige snakket med en anden, han siger at fejlen opstår hvis du ikke har instaleret alle services pakkerne,, start med service pakke 3 og kør den op en efter en til den sidste nye !!!

Han har selv haft det problem, og hvis du kun instalerer den nyeste service pakke, får du ikke rettet alle de forrige fejl!! så start med pakke 3, og køre op til den nyeste en efter en, finder lige en link hvor du kan downloade alle service pakkerne !!

// Daniel
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:26 #6
Avatar billede hojben Novice
18. august 2000 - 13:30 #7
Hvor er det egentlig skod at en som aldrig har tjent point men kun været tilmeldt, kan smide et spørgsmål med 1000 point!! + 60 point til samme spørgsmål ..
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:31 #8
Tjaa. Sådan er livet :) Det er jo kun point, jeg fatter ikke hvor nogle går så meget op i dem. Tænk.. At lave store systemet i ASP og PHP bare på nogle skide point\'s
Avatar billede hojben Novice
18. august 2000 - 13:33 #9
det er jo pointen med eksperten at man skal svare på \"problemspørgsmål\" for selv at kunne stille et spørgsmål med mange point til svareren.
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:35 #10
Ja det er rigtigt !! OG det er da også rigtigt at det er dårligt at man bare kan oprette en bruger, og lade den stå i et år, så har man lige et par tudinde af bruge af.. Det er snyd !!
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:36 #11
Jeg har lige snakket med en anden, han siger at fejlen opstår hvis du ikke har instaleret alle services pakkerne,, start med service pakke 3 og kør den op en efter en til den sidste nye !!!

Han har selv haft det problem, og hvis du kun instalerer den nyeste service pakke, får du ikke rettet alle de forrige fejl!! så start med pakke 3, og køre op til den nyeste en efter en.

Så du går bare ind på denne her, og downloader version 4,5 og 6 og så er den i vinkel efter du har instaleret dem !!!

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/default.asp
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. august 2000 - 13:40 #12
apache, der er noget vrøvl at der er nødvendigt med alle servicepacks igen. Den seneste er nok.

I servicepackene er det ikke patch men hele programmer der er tale om, og servicepacken installerer kun de programmer der findes på maskinen på tidspunktet for kørslen.

Derfor er det kun nædvendigt med den sidste servicepack man har brugt, eller en der er nyere når man nu alligevel skal installere den igen.
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. august 2000 - 13:41 #13
ups: nædvendigt => nødvendigt !
Avatar billede twm Nybegynder
18. august 2000 - 13:44 #14
(Jeg svarede også i det første spørgsmål!) :)

Det burde være nok bare at installere den samme service pack der allerede lå på systemet.
Det skulle ikke være nødvendigt med en sp3+4 medmindre den kører en af de to service packs.
/TWM
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. august 2000 - 16:12 #15
Lol tror kun det er sjensen og hojben der i virkeligheden ved hvad de snakker om (lyser hvertfald sådan)

Er det ikke lidt vildt at give 1K point for et simpelt spm. som dette?
Avatar billede hojben Novice
18. august 2000 - 16:15 #16
127 >> Tak.. og jo det er ret vildt.. Men lad os nu se om der overhovedet blivet accepteret. sådan er det desværre med nogen af de sp. med høje point.. *gg*
Avatar billede twm Nybegynder
18. august 2000 - 18:16 #17
Det er ikke nødvendigt at installere alle service packs. Det fremgår selv af Hojben\'s url. Det er en typisk fejl!!!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. august 2000 - 18:21 #18
lol ja det er vist blevet nævt før her, er også 100% sikker på hojben ved det
Avatar billede pon Nybegynder
22. august 2000 - 09:14 #19
Det er da utroligt at der er nogen der kan have ondt i røven over at man ikke har været så aktiv, men alligevel får point.. i får sku da de samme point hver eneste dag.. jeg må fandeme da selv om, om jeg vil oprette spørgsmål eller ej...

twm var den eneste der ikke kritiserede det.. og var hurtigst til at svare. derfor får han point

Avatar billede sjensen Nybegynder
22. august 2000 - 09:34 #20
PON, hvis du lige checker dialogen i dette spm. igen vil du se at jeg ikke har kritiseret dig eller dit spm. men tværtimod har været saglig og forklaret hvordan problemet opstår og hvordan det løses.

Så twn er absolut ikke den eneste der ikke har kritiseret det, og selvom han var hurtigere i dit andet spm. var jeg hurtigts i dette.

Dette er ikke for at klage over at jeg ikke fik nogen point. Du har din frie vilje til at give dine point til hvem du vil.

Jeg er glad for at det løste dit problem, men jeg er ked af at du inkluderer mig i gruppen af \"kritikere\" !!
Avatar billede hojben Novice
22. august 2000 - 10:55 #21
hmmm underlig tankegang... men nevermind.. så lige at apache OGSÅ har været her, såå *gg*