Avatar billede nlunn Nybegynder
03. juli 1999 - 23:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Visning af aktive session variabler

Jeg har flere samtidige brugere på en side - hver af dem har session("brugernavn").

Hvordan kommer jeg til at udskrive alle de aktive session("brugernavn") på en side.

Jeg ved godt at når de bliver oprettet, så kan jeg putte dem ind i et array og så tilføje og slette dem derfra. Men der må være en anden udvej, så jeg ikke skal tilføje og slette hele tiden.
Avatar billede flemming Nybegynder
04. juli 1999 - 01:48 #1
Det er der ikke. Processer i windows deler ikke data hvilket jo er rart at vide da de forskellige brugeres sessions variable på den måde ikke blandes sammen ;=)

det kræver kun få linier at holde styr på aktive brugere hvis du putter bruger ind i et "Scripting.Dictionary" objekt med session id som nøgle.
Avatar billede nlunn Nybegynder
04. juli 1999 - 18:20 #2
HHHmmm - Ja det er vel rart nok, bare ikke når man skal bruge det.

Nej jeg tror ikke helt det kommer til at foregå på den måde du beskriver - men "Scripting.Dictionary" er vel det jeg må bruge. Tak