Avatar billede slumse Nybegynder
21. august 2000 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Server

Hvordan får man en computer til at fungere som en server?
Avatar billede hojben Novice
21. august 2000 - 22:10 #1
det kommer an på hvilken slags server du er ude efter. web, fil eller print server.
Avatar billede holmager Nybegynder
21. august 2000 - 22:11 #2
det kan evt. anbefales at installere NT server?
er det noget specifikt du vil ha kørende eller er det bare så\'n generelt at du vil have den ti lat virke som server?
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2000 - 22:11 #3
Først skal du vælge hvilket styresystem du skal bruge.. NT, Win 2000 eller hvad du ønsker.

Derefter skal du også næsten havde IIS inst. samt et FTP program hvis der skal laves FTP adgange..
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2000 - 22:45 #4
Well, du kan jo bare dele en mappe eller en printer på din computer, så virker den også som server ... :)

En server er mange ting ... Men som sagt, hvad skal den lave?
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2000 - 22:46 #5
lol
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2000 - 23:14 #6
Min onkel bruger da en Windows 95 som fil og print server i sit eget lille netværk af 3 pc\'ere ... det virker da fint ... :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2000 - 23:24 #7
Sagde jeg da noget om det modsatte? :o)
Avatar billede lrj Nybegynder
22. august 2000 - 00:06 #8
Der er jo også muligheden linux hvis det skal være professionelt :)
Avatar billede slumse Nybegynder
22. august 2000 - 09:50 #9
Det skal være en fil server mellem to computere
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 10:17 #10
Win95, 98, NT3.5, NT3.51, NT4.0,Win2000, Linux mv. kan klare det... (vær dog opmærksom på begrænsingerne i Microsofts klient OS\'er (95/98/Workstations), der maks kan holde 10 forbindelser på et lokalnet)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. august 2000 - 20:55 #11
barcardil> Nææ, men det var bare noget jeg lige kom i tanke om... :)

Well, medmindre at der skal være noget med specielle rettigeheder med filserveren, og sikkerheden ikke behøver at være top, så kan en Windows 95 / 98 klare jobbet fint nok!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. august 2000 - 06:31 #12
Novell er også ganske udemærket som fil og printserver.