Avatar billede whateverdhc Nybegynder
22. juli 2002 - 15:29 Der er 7 kommentarer

Deling af Boomtown opkaldsprofil i XP

Jeg har et lille problem med deling af min internet forbindelse.
Jeg har et netværk kørende med en ADSL forbindelse som gateway.
Problemet er at siden jeg skiftede fra alm bredbånd ADSL til Boomtown kan jeg ikke gå ind på alle side fra de computere der står bag gatewayen.
Gatewayen er en Win XP box med 2 netkort i og den bruger det indbyggede internet deling der ligger i XP.
Fra gatewayen fungere internet udproblemer, så problemet må jo ligge i selve routningen i Win XP. Fx kan jeg ikke tjecke mail fra alle mail servere og jeg kan ikke komme ind på web mail hvis webserveren køre secure.
Nogen der har en løsning ?
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 15:58 #1
XP's indbyggede firewall der skaber problemer?
Avatar billede whateverdhc Nybegynder
22. juli 2002 - 15:59 #2
Nope jeg har prøvet at deaktivere den. Det hjælper ikke.
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 16:09 #3
Hmm... Kan du komme i forbindelse med nogle sider?
Avatar billede whateverdhc Nybegynder
22. juli 2002 - 16:12 #4
Yeps jeg kan komme på de fleste siden og ICQ og spil fungere også.
Det er bare nogen bestemte siden fx www.hondaklub.dk, www.dating.dk og så secure webmail. + der er nogen mail servere jeg heller ikke kan komme på.
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 16:34 #5
Det lyder som om der er et filter på dit netværk et eller andet sted. Men hvis XP's firewall er slået fra, og du ikke har anden firewall software installeret kan det ikke være problemet... Prøv at lave en traceroute fra den maskine der er problemer med, og fra gatewayen...
Avatar billede bodin Nybegynder
23. juli 2002 - 02:03 #6
Hi men jer. Jeg har lige et spørgsmål. Har du give din ander PCer den rigtige gateway som F.eks. ( 192.168.0.1 )
Avatar billede whateverdhc Nybegynder
23. juli 2002 - 09:36 #7
Der er forbindelse til internettet, der er bare visse ting der ikke for lov til at slippe igennem.
Fx hvis jeg går ind på hondaklub.dk så starter den med at loade siden men går død efter at ha hentet et billede. Det er som om det kun er noget bestemt script der ikke for lov til at slippe igennem.
Og nej det er ikke en cache fejl, det er nøjagtig de samme fejl jeg får på de pc'r bag gatewayen.