Avatar billede sbhansen Nybegynder
25. juli 2002 - 23:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttelse driller...

Jeg er ved at installere en ældre IBM Aptiva med WinXP. Der er 256 Mb RAM og 450 MhZ, så det bør lige kunne køre.

Jeg har lavet 3 brugerkonti, MEN... hvorfor bliver systemet ved at sætte "read-only" på My Documents mapperne.

Jeg har installeret Smartsuite Millenium efterfølgende, og kan ikke få lov at gemme i "My documents". Men jeg kan godt gemme på C drev. Under properties kan man se, at mappen My Documents er delvist skrivebeskyttet. Jeg prøver at fjerne dette, men det komme hele tiden igen. Hvorfor - og hvad gør jeg for at undgå det.

Jeg har ikke adgang til Internet pt, og den er altså HELT stand alone, men bør da kunne køre alligevel, eller?

Håber på lidt hjælp, da jeg faktisk skal lade som om jeg har styr på det - det er nemlig ikke min, men en ven's computer...

/Søren
Avatar billede sturman Nybegynder
26. juli 2002 - 08:38 #1
not sure if this will help you out or not, but try logging in as administrator and change it from read-only. maybe it will ask you if you want this change to apply to all users. While you are looged in as Admin check all user settings to make sure they are correct. As i said not sure if it will help you out but its worth a shot
Avatar billede sturman Nybegynder
26. juli 2002 - 08:39 #2
correction.. logged in not looged..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2002 - 09:44 #3
du må prøve at tager ejerskabet over mappen på en eller anden måde!

er det som bruger eller som admin. at fænomenet optræder?
Avatar billede sbhansen Nybegynder
26. juli 2002 - 21:06 #4
alle brugere er oprettet med adm. niveau. Der er altså ikke noget brugere, der er begrænset i deres adgang. Derfor synes jeg det er meget mærkeligt...

Det er en opgradering fra win millenium - men hvor millenium var dansk, og XP engelsk, hvilket betød at win ikke kunne opdatere, men istedet installere en ny win på en anden partition (Dette var forudset, hvorfor win millenium var installeret på D, og efterfølgende blev XP installeret på C)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2002 - 21:15 #5
hmm, så har jeg ikke lige flere idéer på lager!
Avatar billede sbhansen Nybegynder
29. august 2002 - 11:00 #6
jeg har forsøgt alt - det endte med at jeg simpelthen installerede Win Me på maskinen, da jeg kun oplevede problemer med den anden installation. IBM skriver på sit website, at maskinen kan køre Win Me, men nævner ikke at den umiddelbart kan køre Win XP. Min ven er ikke interesseret i at det er det sidste nye, blot at det opfylder et sæt behov - dette løses af Win Me.