Avatar billede tue Nybegynder
26. juli 2002 - 12:14 Der er 16 kommentarer

Definere timeout tid.

Er det muligt at definere den enkle bruges timeout tid? (tror det egentlig ikke, men det kunne jo være)
Avatar billede tmceu Praktikant
26. juli 2002 - 12:15 #1
Ja, du kan bruge Session.Timeout under forudsætning af at brugeren accepterer cookies.
Avatar billede medions Nybegynder
26. juli 2002 - 12:17 #2
Til tmceu's svar. så kan du i toppen af dit dokument fx. skrive:

<% Session.Timeout = 1000 %>
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede tue Nybegynder
26. juli 2002 - 12:17 #3
ok, men skal den ikke kun sættes i global.asa og gælde for alle brugere?
Avatar billede tue Nybegynder
26. juli 2002 - 12:19 #4
ok, på den måde, men hvis man i forvejen har sat en i global.asa, hvilken gælder så?
Avatar billede tmceu Praktikant
26. juli 2002 - 12:20 #5
Den værdi der sættes senest gælder fra det tidspunkt. Sætter du eks. 20 min i global.asa og en anden værdi senere, gælder den seneste værdi.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
26. juli 2002 - 12:20 #6
når den sættes på en session, vil den gælde for den indtil den enten sættes igen eller sessionen timer ud
Avatar billede medions Nybegynder
26. juli 2002 - 12:21 #7
Så vil jeg mene at den som bliver skrevet i dokumentet vil gælde -er ik' sikker!

//>Rune
Avatar billede tue Nybegynder
26. juli 2002 - 13:20 #8
Er lige i gang med at teste det, men har lige et lille spørgsmål mere: Er det muligt at sætte en evig timeout, altså så brugeren aldrig timer ud, i stedet for at jeg skal sætte den til 4 år og håbe på det er nok?
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. juli 2002 - 13:32 #9
du kan prøve at sætte den til 0, man kan jo være heldig...
Avatar billede tmceu Praktikant
26. juli 2002 - 14:18 #10
Max. timeout på en session er 1440 min./24 timer.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
26. juli 2002 - 14:37 #11
der gi'r heller ikke så meget mening ikke at lukke dem ned igen. Så går serveren jo totalt i knæ lige pludselig, når den skal blive ved med at huske på alle sessions.

Desuden oprettes en ny, for hver browser-instans der ser siden. Dvs. en browser åbnet med ctrl+n ikke er en ny browser
Avatar billede burgermann Nybegynder
26. juli 2002 - 15:41 #12
Kan man egentlig give bestemte sessions bestemte timeouts?
session("tantetraels") = "1"
session("helenemodel") = "1000" ???
Avatar billede tmceu Praktikant
26. juli 2002 - 15:49 #13
burgerman >> alle operationer på sessioner foregår netop på den enkelte operation og derfor kan du godt sætte forskellige værdier. Dit eksempel viser dog sessions variabler :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
26. juli 2002 - 15:59 #14
den enkelte operation skulle naturligvis have været den enkelte session :-)
Avatar billede burgermann Nybegynder
29. juli 2002 - 21:08 #15
Hvordan får jeg tantetraels's timeout til at være 1 minut og helenemodel til at vare en hel dag?
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juli 2002 - 21:28 #16
Du kan gøre sådan og tjekke eksvis på Session("brugernavn") hvis du har sådan en til at genkende forskellige brugere:

if Session("brugernavn") = "tantetraels" then
  Session.Timeout = 1
elseif Session("brugernavn") = "helenemodel" then
  Session.Timeout = 1000
else
  'Default for alle andre
  Session.Timeout = 5
end if